Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dräkten i eller utanpå skorna?! (+den nästan identiska tråden)

  • wind-lover

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 09:38

    @Diil 384772 wrote:

    Kul att fler lyfter detta intressanta ämne! Vi kan väl posta en ny omröstning varje dag för att se om surfarsverige ändrar sin skokonfiguration med tiden…

    Själv tänker jag posta tre identiska omröstningar imorgon som alla handlar om huruvida folk vänder ansiktshålet på huvan framåt eller bakåt. Framåt: bättre sikt men kall näsa. Bakåt: varmt om kinderna men svårt med navigeringen…

    Jag har skorna under dräkten. /D

    hahahahaha

  • ola_p

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 11:14

    Sammanfogade trådarna och omröstningarna.

  • diil

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 15:43

    Bra, synd bara att det blir svårt att följa den humoristiska historiken när tråden hamnar i Steffo Classics om några dagar… /D

  • ola_p

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 19:00

    Man kan ju förtydliga med att Sprays inlägg fram till Linneas var en egen tråd med en likadan omröstning förut. Tydligt nog? 😉

  • diil

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 07:52

    Kanoners! 🙂

  • canoya

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 06:01

    Skorna är för det mesta under dräkten, utom vid en och annan vurpa eller försök till loop (som också ofelbart slutar med vurpa). Vi dessa tillfällen kan skorna befinna sig över dräkten en kort stund! 🙂

  • planing

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 17:08

    Tar upp denna gamla tråden…

    @Diil 384470 wrote:

    Skorna utanpå dräkten: + Inget inträngande vatten. – Benen ser ut som tjockkorvar och går inte att simma med av allt vatten som inte kommer ut.
    /D

    Även om jag inte har skor så är benmuddarna i min NP 5000 så täta att det ligger några dl vatten i vardera ben när jag kommer upp. När man häller ut det så är det ljummet, vilket ju innebär att jag har förlorat motsvarande värme i kroppen. Vattnet kommer både från halsmudden och från vattensprut upp i benen.

    Har någon laborerat med att helt enkelt ha ett mm-stort hål på skenbenet precis ovanför mudden där vattnet kan rinna ut? Det är klart att det kommer komma in några droppar vatten där, men det borde väl inte tryckas in så mycket mer när dräkten väl har blivit fuktig? Om man har ett sånt hål kan man ju verkligen stänga till benet med ett kardborreband så att man slipper vattensprut upp i benet ivarjefall.

    Ett annat alternativ är att ha en tunn slang mellan mudden och benet där vattnet kan rinna ut.

    Vinner eller förlorar man kroppsvärme på ett sånt hål? Vad tror ni? Jag startar ingen omröstning :smirk: .

  • irieman

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 20:11

    Men vänta nu!? Skor? Det har vi inte än, vi är bara i slutet av augusti!
    Behövdes ju inte ens våtdräkt senast jag körde för en och en halv vecka se’n.

    Irie Man

  • planing

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 20:19

    @Planing 495393 wrote:

    Även om jag inte har skor så är benmuddarna i min NP 5000 så täta att det ligger några dl vatten i vardera ben när jag kommer upp. .

    Men jag håller med. Det var kanske dumt att ställa fråga i denna omröstningstråden…

    Skapar en ny tråd istället:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=495432#post495432

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dräkten i eller utanpå skorna?! (+den nästan identiska tråden)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.