Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dykare påkörd av vindsurfare på Gran Canaria

  • raggarn

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 10:34

    eeeehh……satte morgonkaffet i vrångstrupen…lyssnade på Vaken P4..där påstods att det var en vindsurfare från Sverige …öööhh!!!????…så vad är sant….Svensk el Schweiz…????

  • dr-masse

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 10:56

    Schweiz.

    Obehagligt, minst sagt. Jag har seglat in i en annan vindsurfare på Guincho, träffade som tur var inte honom utan endast brädan. Illa nog. Det var en ordentligt jobbig känsla innan han dök upp och var oskadd. Helt och hållet mitt fel, blev bländad i brytet och såg inte att han hade kraschat precis framför mig.

  • rillestark

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 10:56

    Nej, troligtvis är den olycklige vindsurfaren Remo Diethelm. 🙁
    http://www.seabreeze.com.au/forums/Windsurfing/General/Diver-killed-by-windsurfer/

    Frid!

  • mikaels

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 18:29

    Tragiskt, men lite korkat, också:

    She was not using a buoy to signal her position, Nieves Garcia, the town’s councillor in charge of security, confirmed to Spanish news agency Efe.

    Normalt brukar ju surfing och dykning ske separat, och områdena markeras, men struntar man i det så kan det såklart gå illa.
    Säkerhetsåtgärder finns ju av ett skäl …

  • erree

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 18:46

    Har seglat en del där i Bahia de Formas o där brukar vara folk som badar osv.. Båda parter måste hålla uppsikt, man får vara medveten som surfare att man kanske inte ska gippa vid strandkanten och vice versa som badande att det finns vindsurfare som far omkring… Jag vet hur obehagligt det kan bli på spots där vindsurfare kör bland vågsurfare, det krävs väldigt lite för att det ska gå väldigt fel.. lejet o apel är typiska ställen där man ska ha stenkoll. I överlag är vindsurfing farligare än vad de flesta tänker på om man tittar på hur nära folk seglar varandra i brytande vågor etc. I pozo var jag nära på att få en quad-uppsättning i facet när en vindsurfare missbedömde en brytande våg och blev spolad två meter framför mig. Ta alltid det säkra före det osäkra

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dykare påkörd av vindsurfare på Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.