• Dyr sport

    Publicerad av robertj på 27 november, 2020 vid 21:10

    Roade mig med att lista det man har köpt de senaste 15 åren. Blev mer än jag trodde. Har köpt vindsurfingutrustning för nästan 100 000 kr.

    hakuna svarade 3 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ozzie

    Medlem
    28 november, 2020 vid 12:02

    Dyr sport? Jämfört med vad?
    Du har i snitt lagt ut ca 6500 kr/säsong. Det är väl helt OK för en sport som man verkligen gillar.
    Vad kostar t.ex. golf, cykel eller för den delen ett gymkort per säsong?

  • sailortrash

    Medlem
    28 november, 2020 vid 13:04

    Dyrare än badminton, billigare än bil/mc/jolle

  • oscar

    Medlem
    28 november, 2020 vid 14:53

    100.000 på 15 år? Relativt billig sport skulle jag säga jmf med många andra actionsporter. Kolla vad en hyfsad MTB för enduro kostar 25-75tkr och håller garanterat inte 15 år. Vad kostar ett par friåkningsskidor som håller ett par säsonger om du kör frekvent?

  • robertj

    Medlem
    28 november, 2020 vid 15:23

    100.000 på 15 år? Relativt billig sport skulle jag säga jmf med många andra actionsporter. Kolla vad en hyfsad MTB för enduro kostar 25-75tkr och håller garanterat inte 15 år. Vad kostar ett par friåkningsskidor som håller ett par säsonger om du kör frekvent?

    Skönt, då kan jag köpa ett par segel till utan att skämmas.

  • stefan_gbg

    Medlem
    3 december, 2020 vid 13:32

    För att inte tala om hästsport. Man kan inte ens tänka på att räkna ihop den summan på 15 år.
    Man kanske skall köpa en bräda för att kompensera balansen mellan dotter/frus hobby och min.

  • Aquario

    Medlem
    11 december, 2020 vid 20:12

    För någon månad sedan satt jag också och räknade på vad det skulle kosta att köpa ny utrustning av samma kvalitet och prestanda som den 5 – 10 år gamla utrustning jag äger. Det visade sig kosta lite över 100 000 att köpa ny likvärdig utrustning till fullpris om allt skulle bli stulet eller brinna upp. Men jag tycker att det är värt att ha bra prylar även om det är få tillfällen med idealiska förhållanden där jag seglar, så vill man få ut så mycket av det som möjligt när man väl får till det.

    Håller med tidigare inlägg, man behöver jämna ut hobbybalansen om döttrarna ägnar sig åt ridning och konståkning och frugan köper dyra gymkort så kan man lite då och då utan samvetskval unna sig ett fint segel, en bättre begagnad bräda eller en kolfiberbom som håller många år.

    • Detta svar ändrades 3 år, 4 månader sedan av  Aquario.
    • Detta svar ändrades 3 år, 4 månader sedan av  Aquario.
  • hakuna

    Medlem
    14 december, 2020 vid 13:05

    När min bil blev uppeldad för ett drygt år sedan så fick jag ut över 40 papp på försäkringen, och det var för två vindsurfingutrustningar. Sedan har jag två för slalom också.

    Det är alltså värt att ha Länsförsäkringar, där vattensportutrustning ingår i hemförsäkringen. Tex Folksam, som kanske ingår i fackföreningsavgiften, har inte detta!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.