Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlyser bilder från Fituna

  • bopung

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 14:03

    Bra skrivet, sista orden beskriver ganska bra hur man ibland känner sig när man är där (lycklig, men samtidigt undrandes vad/var man egentligen håller på med)

  • swe-496

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 15:46

    Bra skrivet och jobbat av dig Micke…

  • kapten_kork

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 19:52

    Snyggt jobbat!

    Fituna for ever.

  • svennebanan

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 13:21

    Länk nedan till kommunfullmäktiges sammanträde den 25e maj där Fituna försäljningen diskuteras. Länk direkt till Fituna diskussionen i klippet finns längst ned på visningsidan (börjar vid 4h58m). Kan väl varna känsliga tittare att det inte är någon kulingvarningproduktion, men faktiskt väldigt intressant. Vilken röra.

    http://79.136.112.58/ability/show/xaimkwdjn/kf20090525/speed.asp

  • staffomania

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:14
    svennebanan;550057 wrote:
    Länk nedan till kommunfullmäktiges sammanträde den 25e maj där Fituna försäljningen diskuteras. Länk direkt till Fituna diskussionen i klippet finns längst ned på visningsidan (börjar vid 4h58m). Kan väl varna känsliga tittare att det inte är någon kulingvarningproduktion, men faktiskt väldigt intressant. Vilken röra.

    http://79.136.112.58/ability/show/xaimkwdjn/kf20090525/speed.asp

    Debatten om försäljningen av Fituna börjar tidigare än 4:58. Då har man iallfall suttit i någon timme och lyssnat igenom debatten kring hela affären och det verkar minst sagt lite skumt.

  • svennebanan

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:19
    staffomania;550086 wrote:
    Debatten om försäljningen av Fituna börjar tidigare än 4:58. Då har man iallfall suttit i någon timme och lyssnat igenom debatten kring hela affären och det verkar minst sagt lite skumt.

    Jo det är nog bäst att använda länken. Jag tror det blev olika tider i Explorer och Firefox. Det hettar till med lite personangrepp i slutet så det är ju en väl använd timme;).

  • getwet

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:19

    Tack för länken Svennebanan, det var bra att jag fick se debatten och nu kan vi också kontakta de personer som medverkade för att lägga fram vår synpunkt till dessa.

  • dr-masse

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:23

    Väldigt bra brev Micke, skönt med en ordförande som gör sitt jobb, ah!

  • svennebanan

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:38
    getwet;550090 wrote:
    Tack för länken Svennebanan, det var bra att jag fick se debatten och nu kan vi också kontakta de personer som medverkade för att lägga fram vår synpunkt till dessa.

    Åsa Romson (MP) pratar ju mycket om att det saknas analys av Fitunas vikt som rekreationsområde. Kan ju vara bra att ge henne argument till nästa sväng. 15e Juni har jag för mig det är.

  • getwet

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 19:51

    Det är precis just Åsa som jag tänkte kontakta…….Känns som om MP har en ganska framträdande roll i den här frågan.

  • svennebanan

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 08:24

    Det är nog bra att dra iväg samma mail till Alvendal och de andra som talade för alliansen så de också är informerade. Det är väl dom som i första hand ska stå för analysen. Kan tillägga att min svärfar mailade hela kommunfullmäktige för arrendatorernas räkning. För vår del är det väl iofs nästan lika olyckligt att arrendatorerna får köpa eftersom det blir privatägt även då. Heja Nynäs.

  • imported_hakan

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 08:37
  • imported_hakan

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 09:06

    Här är några till:

    http://insyn.stockholm.se/kf/document/2009-05-25/Dagordning/23/23%20u09083.pdf

    Nynäshamnsposten 2009-004-17:
    http://nhp.se/nyheter/1.114171

    Jag har försökt hitta det brev från arrendatorn som det talades om vid kommunfullmäktiges möte 2009-05-25, men inte hittat det.

    /Håkan

  • swe-496

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 16:17

    Försäljningen luktar illa lång väg…:(

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlyser bilder från Fituna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.