Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlysning: Har någon en gammal mistral mastfot?

  • Efterlysning: Har någon en gammal mistral mastfot?

    Publicerad av bananen på 13 juni, 2005 vid 20:50

    Jag har tagit över en klenod – en Mistral “New Malibu”! En 330 som var riktigt het. För 15 år sedan. Men, gratis är gott och jag ämnar med denna frälsa fler själar till vår underbara sport.

    Det enda som hindrar mig från att få på mina riggar är det faktum att jointen skall fästas i brädan med ett pinsystem och “pinnen” är borta. Se bild på mastskenan!

    Innan jag bultar fast en joint permanent tänkte jag bara kolla om någon har en sådan mastfot som ligger och skräpar? Jag lovar att det kommer till god användning grin.gif

    Hittelön utlovas i form av ett glassogram och porto!

    bananen svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    13 juni, 2005 vid 22:13

    Jag kanske har fel, men fanns det inte nåt sätt att fästa en vanlig mastfotspuck i de där skenorna från Mistral? Jag vill minnas att den tidens mistralägare påstod det.

    Om inte annat kan du ju maila mistral och fråga.

  • calle

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 05:46

    Hej!
    Du kan skruva fast en mastfot i hålet framför det med konstiga “pinsystemet”.
    Det är likadan gänga som på den lilla brickan som man sätter i en “vanlig” mastfotsskena.
    Så gjorde jag på min gammla screamer. smirk.gif
    Mvh Calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 06:08

    Här kommer en lösn. Plocka ut befintligt fäste. Sedan tog jag en ikea skärbräda och och sågade till så att den passade i spåret dvs den satt i spåret och fast under kanterna. Sedan gröper man ur på undersidan av plastbiten för att fästa en vanlig mastfotsskruv ev sätta en bricka emellan, körde så ett tag då det andra gick sönder. Detta var fem år sen så alla detaljer i konstruktionen minns jag tyvärr inte….iden funkar dock!

  • swe-496

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 07:39

    Skruva mastfoten direkt i plastbiten som löper i skenan. Du kan fortfarande justera mastfoten i skenan utan att ta bort den.
    M a o skruva i hålet bakom sprintsystemet. Har skruvat min puck direkt när jag hade Equipe´n. Mistral hade kanonlösningar på sina brädor….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:56

    Ja. Annars är det ju vanlig pinpinnepin som finns på alla surfbutiker. Samma till BIC Fanatic F2.
    H-J

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:56

    Ja. Annars är det ju vanlig pinpinnepin som finns på alla surfbutiker. Samma till BIC Fanatic F2.
    H-J

  • stinger

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:39

    Bakre hålet (i mastskenan) kan man använda, främre hålet för de mer konventionella wink.gif

    Mastskenan på min bräda ser likadan ut inklusive avtrycket (ringen) efter mastfoten.
    Inget special med det “vanliga” heller för min mastfot funkar perfekt även för en F2-bräda från 1994.

  • bananen

    Medlem
    18 juni, 2005 vid 09:09

    Tack som fan! Det var ju lite korkat av mig att inte undersöka det hålet närmare först. Funkar grymt bra.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlysning: Har någon en gammal mistral mastfot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.