Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egyptens bästa?

  • tobbelindholm

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 19:27

    okej. behöver man fixa visum om man gör såhär?

  • skate_1_boy

    Gäst
    10 augusti, 2010 vid 20:14
    tobbelindholm;625085 wrote:
    okej. behöver man fixa visum om man gör såhär?

    Ja, man måste ha visum, det lättaste är dock att betala direkt på flygplatsen när man kommer dit, kostar inte så mycket, 15 US Dollar, ska betalas i US Dollar men går att växla till sig.

    http://lundinorient.se/hurghada-egypten-praktiska-tips/egypten-visum-och-tull/resor-egypten-visum/

  • kygen

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 08:11

    Vi drar nog till Safga och tornadosurf mellan 4-11 Oktober.

    -Vet någon hur vinden är i Oktober?

    Vi kommer åka ut med båten dom anordnar varje dag utom dagen vi anländer och dagen vi skall åka.

    -Vet någon om det finns bra spot nära safga, som man kan ta en taxi till/gå till första och sista dagen på resan?

  • sourra

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 09:27

    Kolla club-mistral.com för vindstats och lägg på ca 2m/s. Det finns spots med taxiaccess i sagaga och soma bay.

  • tobbelindholm

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 14:58

    sourra:

    tackar för kiten! (14) den var i mycket bättre skick än ja trott! super nöjd!

    angående tråden så kollade jag lite priser för 2 pers i två veckor i november. kiteforlife fixade boende för 20 lakan och flygstolen.se ville ha 13800 för flygbiljett så priset vart inte så snällt. får nog kolla på sista minuten.

  • sourra

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 20:31

    Säger jag att nåt är i bra skick så är det också det =)

    Ang Safaga – kolla flygstol på ving.se så får du direktflyg och får möjlighet att förköpa kitebagagevikt till rätt bra pris. Jag hittar för 10-12K för två pers nu när jag kollar. Sen kontaktar du Tornadosurf för att få resten fixat (hör om de har bra deal för boende + halvpension på Ali Baba hotel).

    Quote:
    Instämmer – Tornado surf är grymt. Jag har för mig att vi betalade ca 300:-/dag för boende + båt + rescue + tre måltider varav två var på hotellet.
  • sourra

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 20:34

    Tornado fixar med hämtning från Hurghada airport. Ifall båt+lunch+rescue fortfarande kostar €15 och boende+lunch+middag ligger kvar på €15 så blir det ca 20K totalt för er båda inkl resan. Det är inte illa för 2 veckors surf med bra lokal service.

  • kygen

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 21:11

    Vi har bokat flyg via Fritidsresor 4300:- (+ 500:- för att få ta med kite T&R)

    Sen räknar vi med boende + båt för ca 2500:- för 6 dagar..

    Allt verkar gå på ca 8000:-

  • tobbelindholm

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 13:07

    ja har märkt att priserna ändrar sig lite från dag till dag. men om ni landar på 8k så lät ju de riktigt billigt!

  • petting_4

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 08:52

    Åk till El Gouna lite norr om Hurghada!! Red Sea Zone på Mangrovy beach är riktigt nice. Anordnar kite-safaris som det i filmen också! El Gouna är också mycket lungnare o inte lika mycket jobbiga försälgare överallt som i Hurghada.

  • lidde

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 22:59

    http://www.kitelife.se/category/kitesurfa-i-el-gouna-egypten/

    Kitelife är mycket erfarna på kitesurfing i El Gouna efter att ha bott och undervisat där. Vi hjälper dig att boka din kurs, båtsafari och storage/rescue på kitecentret Red Sea Zone på Mangroovy Beach. Med våra tips så blir din resa mycket enklare.

    Hälsningar, Lidde

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egyptens bästa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.