• lejna

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 09:13

    Hur har ni gjort med boende? Fixar ni eget boende på plats (finns det så att man kan hyra rum eller lägenheter av lokalbefolkningen?) och flyger ner med bara flygstol? Vilka flyger ni med?

  • diil

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 15:37

    Har precis kommit hem från en vecka i El Médano, och kan klart säga att förutom lite osis med vinden är stället kanon!

    Tack Johan och Evelin för trevligt sällskap och bra hjälp! Chohoo!

    Vi var tre grabbar som hyrde av Fun Factory eftersom det skulle bli för dyrt att frakta med grejjerna. Och tur var det, eftersom vi seglade från 7.2 till utplattat 4.0 under de tre dagar det blåste. Kolla historyn på Windguru så ser ni osisen… Fun Factory var helt klart sjyssta, reditt bra grejjer och inget snackande. Harry öppnade tom en timma tidigare för oss på lördagen så vi skulle få några repor innan flyget gick, och kom med sprillans nya grejer när det inte räckte till. Jag tog oskulden på en Freewave 88l, ett par tampar, en North-bom och ett 4.7 under veckan. 🙂

    Eftersom det inte går några svenska charterflyg till Teneriffa i maj (lågsäsong) flög vi med Ryanair till London Stansted och sedan med FlyGlobespan vidare till södra flygplatsen på ön. Funkade kanon förutom övernattningen på Stansted, den är sådär. ToR för totalt 2600:-

    Kommer helt klart åka tillbaka någon gång rätt snart, hoppas på mer flyt med vinden då. /Daniel

  • marangen

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 21:18

    Ser ut att vara helt “punka” på Teneriffa. Hoppas det é lugnet före stormen…

  • marangen

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 21:58

    Tja mange, blev det 4.0 segling idag eller? /Martin

    x_kallin wrote:
    Inget nytt i det här inlägget egentligen, bara lite ytterligare gratulationer.

    Jag var i El Médano 6 veckor förra året, och skall tillbaka 4 veckor i år igen! Det är riktigt skönt, lugn by, trevliga människor och bra surf.

    Det finns ju två surfvikar, och vilken man trivs bäst i är en smaksak. Gillar man vågor och mer hard-core så är den norra viken El Cábezo det enda valet. Är man mer för free-ride och freestyle funkar den södra viken lika bra, eller bättre. Där är stranden snällare mot utrustningen och vinden oftast något svagare.

    El Cábezo kan vara väldigt befolkad bra dagar, så ibland skulle man nästan önska kölapp till vågorna, men då kan man dra sig lite ut mot södra udden. Vågorna är inte lika stora, men helt OK. Ofta kan det vara lite renare där.

    Jag rekommenderar att hyra utrustning om plånboken tillåter (ta med egen hängsele och kortdräkt). Även om det är vindsäkert så finns det inga garantier att det alltid blåser för 4.2 eller 4.7 och liten vågis. Jag kollade min reslogg och jag hade 14 dagar då jag seglade med 5.0 eller större. Inte så kul att sitta på stranden med sina småprylar när de med hyrgrejer ger järnet ute på vattnet.

    Jag hyrde av Fun Factory. De är hur trevliga som helst, och prylarna är bra. De byter all sin utrustning varje säsong. Inte heller de har någon försäkring, så du måste vara beredd att betala om du kör sönder grejerna, men bara om det beror på att du klantar till det. Som Björn sa, om du landar en frontloop dåligt och brädan går av så står de för det. Om du däremot kör brädan i botten så att den går av är det du som betalar. Behövde aldrig testa sanningshalten i uttalandet, dock.

    Det finns en sten i hela viken, Godzilla. Alla vet var den är, ändå slutar det alltid med att man kör på den. Själv klarade jag mig med en bruten fena, vilket kostade mig ett par hundringar och en promenad (men jag fick ett par grymma klistermärken att ha på bilen 🙂

    I norra viken finns även en husvagn där de säljer mackor och dricka. Ät där! Hur gott som helst. De är inga höjdare på engelska, men peka funkar också bra.

    Bla, bla, bla…hur som helst, du kommer säkert att ha två superveckor. Vi kanske ses där, för jag kommer vara nere hela juli.

    /x_kallin

  • mbkpeter

    Medlem
    13 juli, 2006 vid 14:48
    Diil wrote:
    Har precis kommit hem från en vecka i El Médano, och kan klart säga att förutom lite osis med vinden är stället kanon!

    Tack Johan och Evelin för trevligt sällskap och bra hjälp! Chohoo!

    Vi var tre grabbar som hyrde av Fun Factory eftersom det skulle bli för dyrt att frakta med grejjerna. Och tur var det, eftersom vi seglade från 7.2 till utplattat 4.0 under de tre dagar det blåste. Kolla historyn på Windguru så ser ni osisen… Fun Factory var helt klart sjyssta, reditt bra grejjer och inget snackande. Harry öppnade tom en timma tidigare för oss på lördagen så vi skulle få några repor innan flyget gick, och kom med sprillans nya grejer när det inte räckte till. Jag tog oskulden på en Freewave 88l, ett par tampar, en North-bom och ett 4.7 under veckan. 🙂

    Eftersom det inte går några svenska charterflyg till Teneriffa i maj (lågsäsong) flög vi med Ryanair till London Stansted och sedan med FlyGlobespan vidare till södra flygplatsen på ön. Funkade kanon förutom övernattningen på Stansted, den är sådär. ToR för totalt 2600:-

    Kommer helt klart åka tillbaka någon gång rätt snart, hoppas på mer flyt med vinden då. /Daniel

    tjena Linden och Danne

    Kommer att åka ner vecka 34 verkar det som, för att surfa / filma. Haka på.

    Vill ha en fullständig redogörelse på hur jag bör gå tillväga med resa boende och surfutrustning (hyra).

    Peter

  • diil

    Medlem
    18 juli, 2006 vid 12:59

    Tja Peter!

    Prata med Johan o Evelin på Chohoo ang boende, och maila Fun Factory (http://www.fanatic.el-medano.com/) för att boka hyrgrejer i förväg så att du får det du vill ha. Om vindprognosen ser stabil ut innan du åker dit kanske det är billigare att ta med egna pryla på charterflyget, men annars är det jävligt smutt att hyra. FF har förråd precis vid stranden, bra grejer, inget tjafsande utan bara att ta det man vill ha, och man slipper rigga och hålla på! Rekommenderas. Dock kan du inte ta med hyrgrejer till andra stränder, så vill du bila omkring på ön måste du ta med eget kit.

    Fasen vad gött att åka dit, hyr reser du? Är det direktcharter eller? Klart bättre än att sova en natt på betonggolvet på London Stansted… Ha det så gött! /D

  • mbkpeter

    Medlem
    18 juli, 2006 vid 13:12
    Diil wrote:
    Tja Peter!

    Prata med Johan o Evelin på Chohoo ang boende, och maila Fun Factory (http://www.fanatic.el-medano.com/) för att boka hyrgrejer i förväg så att du får det du vill ha. Om vindprognosen ser stabil ut innan du åker dit kanske det är billigare att ta med egna pryla på charterflyget, men annars är det jävligt smutt att hyra. FF har förråd precis vid stranden, bra grejer, inget tjafsande utan bara att ta det man vill ha, och man slipper rigga och hålla på! Rekommenderas. Dock kan du inte ta med hyrgrejer till andra stränder, så vill du bila omkring på ön måste du ta med eget kit.

    Fasen vad gött att åka dit, hyr reser du? Är det direktcharter eller? Klart bättre än att sova en natt på betonggolvet på London Stansted… Ha det så gött! /D

    Blir nog dirketflyg ifrån Arlanda. Kollade upp Globespan… men jäkla jobbigt med natt t.o.r. Får inte tag i Chohoo, de är hemma under sommaren. Tror du att det går få tag i något boende på plats. Något mer du rekomenderar att göra på ön. Tänkte filma lite klättring till filmen. Göttast vore klart att få tag i Chohoo… Chohoo…

  • diil

    Medlem
    20 juli, 2006 vid 16:55

    Jag tror du kunde boka boendet via Fun Factory också, de är hyvens killar som sagt. Hyr en bil och kör upp till vulkanen och bergstoppen på ön för där är för jäkla vackert! Lilla staden Flores (?) är sketvacker också, och full med studentskor, rekommenderas… Köp ingen glass på toppen, en Magnum kostar 35:-… /D

  • mbkpeter

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 12:40

    jihaaa. bokat flyg och boende i Medáno, 22-29 augusti. någon mer som är i krokarna då?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.