Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En missförstådd sport

  • calypsorider

    Medlem
    24 september, 2004 vid 23:31

    Ett annat störnings moment är då en person som absolut inte vet vad windsurfing är men ändå sett en bräda… säger han. och man vill då vara artig och berätta hur utrustningen fungerar och sitter ihop.

    efter 10 min snack om det frågar han fortfarande: Vad är en mastfot för ngt?

    det är vid den tiden man inser att det är lönlöst och går därefter bara iväg.

    en underbar kolumn big_jeppe smile.gif ska du har credit för.

  • silversurfarn

    Medlem
    25 september, 2004 vid 06:45

    Det där med kite alltså…
    Det är en kommentar jag fått massor av gånger.
    “Jaså du vindsurfar? Ja när vi var i Grekland (eller någonstant) i somras såg vi såna där som åkte med en fallskärm, och vilka hopp och bla bla. Är det sånt du håller på med?”

    Kanske dags att lagra denna tråd under Favoriter för övrigt? Vad säger Konfmaster?

  • rasmus_w

    Medlem
    26 september, 2004 vid 02:17

    Svar till:


    Ja det är ju bra, stick till dåliga ställen där det är byigt och kassa riggytor för att göra reklam…

    SJälv surfar jag där det är bra, där jag tycker att det är fint och schysst.
    Gör man inte reklam för sporten så visst. Men man har roligare iag, själv tänker jag inte bli någon reklamtavla på sjön.

    [/ QUOTE ]

    Visst. Att göra reklam för sporten är frivilligt. Men vill man inte göra det så ska man inte heller gnälla över att “vanligt” folk inte har koll på vad vindsurfing är.

    En annan sak är att om man gör reklam för sporten, kan det bli fler som surfar. Det tycker i alla fall jag är en bra sak, jag har surfat ensam tillräckligt många bra dagar för att veta hur mycket roligare det är när det är gott om folk på vattnet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2004 vid 17:04

    hahaha detta var roligt att läsa om surpare!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 20:16

    Jag tycker att vi ska släppa in dom förtryckta homosexuella individerna mer i vindsurfing, visst ni kanske tycker att dom inte “passar in” i sammanhanget vindsurfing för att ni har fördomar emot dom, så som, hur ska en tanig homosexuell liten skallig gubbe kunna hålla balansen? Men dom kan nog överaska en mer än i/på ett håll. blush.gif

  • judo-freddan

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:34

    Öh, och du kom på det viktiga med att vi måste släppa in just bögar (som ingen annan i tråden hade pratat om innan) i sporten lite hux flux sådär ett år efter att det senaste inlägget i den här tråden gjordes..? crazy.gif Låt mig gissa..du är stenhårt homofob och du bor i Stockholm. Nedanför din lägenhet kutar folk från pridefestivalen runt just nu och du börjar känna dig som han på Edvard Muncktavlan? Var det rätt, hehe? Jag har inte ens kollat var du bor. Bara gissar helvilt. grin.gif

    Nä jag tycker vi ska hålla oss ifrån diskriminering och personangrepp på den här konfen. Om 10000 tyska läderbögar skulle börja surfa vid Haga så inte mig emot bortsett från trängseln då förstås. Däremot hade jag väl kunnat vara utan att se en massa halvnakna piercade bögar och lebbar ute på gatorna men det hade jag tyckt även om heterofolk. Så länge folk är påklädda är det ok. Killen här nedan piffar ju till och med upp lite. Tycker du inte..? grin.gif

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En missförstådd sport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.