Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing en shaper bland oss…..

  • doc

    Medlem
    19 september, 2010 vid 19:32
    RRD;631892 wrote:
    PS Bra simmat Doc!

    Tack, tack! Jag har faktiskt tränat simning en gång i tiden, kom väl till pass nu.
    Hängselen bromsar mer än man skulle tro, men fick några bodysurfningar på 25-30 meter som underlättade lite. Men fy vad tröttsamt det är. Och lite läskigt, jag var rädd att få någon annan i skallen, för man syns ju inte direkt bra. Och skönt att Sinker fick tag i grejorna, sparade mig några hundra meter till. Tack!

    Funderade lite efteråt. Nu var det ju rätt bra fart på mitt armvevande i vågorna, men nästa gång jag ser någon simma ska jag nog ta en sväng förbi o kolla så vederbörande är oskadd. Man kan ju ha en pajad fotled eller knäled t.ex.

    Nu var det inget sådant. Jag var bara på fel plats just när den 49e vågen kom. Inför utsikten att ta närmare 4 meter brytande våg rätt i ansiktet stående på brädan eller att dyka/simma, valde jag det senare. Fick trots det en rejäl tvättning. Det tvättade dock inte bort adrenalinkicken av några riktigt feta läppsmacks! Vågridningen satt bra idag.

  • sinker

    Medlem
    22 september, 2010 vid 21:11
    Doc;631985 wrote:
    Inför utsikten att ta närmare 4 meter brytande våg rätt i ansiktet stående på brädan eller att dyka/simma, valde jag det senare.

    Vet inte om det bara gäller på Ho’okipa men när jag är i tvättmaskinen hör jag Guy Cribbs mantra om och om igen “Never, ever let go of your kit, NEVER”. Jag försökte argumentera emot, att det i vissa situationer verkar direkt farligt att hålla kvar men då gav han mig bara det onda öga och så var det inte mer med det 😉 Jag har inte släppt taget sen dess och det har ju gått bra hittills.
    /sinker

  • doc

    Medlem
    22 september, 2010 vid 22:02

    Nä, jag har faktiskt inte släppt mina grejor en enda gång sedan den elaka 400-metersspolningen i Klitmöller 1992, om du minns? Den här gången slets helt enkelt masten ur handen på mig. Jag hade tag om toppen och vario-remmen men det fanns inte en chans att hålla kvar…

    Men nu var det ju inte det som den här tråden handlade om. Med Olas 69-litare hade utgången helt säkert blivit en helt annan 😉

  • stoorfaen

    Medlem
    23 september, 2010 vid 05:18

    För att återgå till ämnet, I’d go gay for this guy!

  • kritan

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 10:45

    Hej Ola,

    Är lite sugen på en Quad IQ 2011. Hur känns Quad storleksmässigt? Flera personer har sagt till mig att gå upp en storlek om jag skall köpa Twinser. Är det samma sak med Quad? Idag kör jag en Goya 78 från 2006. Med små segel känns den ibland lite stor i bottensvängen. Jag vill bara ha en vågbräda. Jag väger 78 kg.

    Christian

  • ola-h

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 18:39

    Tycker inte man skall gå upp så mycket. Starboard Quad är rätt breda brädor (förutom 69:an). Antagligen är det säkraste kortet att köra på ungefär samma bredd som du är van vid. Men det hela kompliceras av det något märkliga faktumet att både Quad 74, 77 och 82 är väldigt lika i bredd. Men för 78 kilo tror jag att 77:an är den bästa storleken. Men om du har kännt dig bekväm på Goya78:an även i lättvind så kommer du klara dig bra även på Quad74:an och kanske vinna lite hanterbarhet med småseglen

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing en shaper bland oss…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.