Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Epoxy vattentätt??

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 maj, 2006 vid 20:45

    Men Svenne, böldpest?:)

  • svenne

    Medlem
    11 maj, 2006 vid 05:53
    Bill wrote:
    Du har bevisligen koll på läget vad det gäller “plaster”, bedömmer du Claes O:s snabbepoxi som en OK lösning för enklare skador?

    Det är mer ett lim än lamineringepoxi, snabbhärdande och blir aldrig riktigt hårt. Visst, för smålagningar (då menar jag små) är det okej. Bra mycket bättre än styrenfyllda spackel och gelcoat. Men så fort det blir större skador är det inte lämpligt.

  • steebe

    Medlem
    11 maj, 2006 vid 06:28

    Bra Svenne
    Fantastisk att få så bra och utförliga svar.

  • rasmus_w

    Medlem
    11 maj, 2006 vid 21:58
    Svenne wrote:
    Det är mer ett lim än lamineringepoxi, snabbhärdande och blir aldrig riktigt hårt. Visst, för smålagningar (då menar jag små) är det okej. Bra mycket bättre än styrenfyllda spackel och gelcoat. Men så fort det blir större skador är det inte lämpligt.
    Framförallt är min bild av det att det funkar om limmet får härda utan kontakt med luften. Jag drog i en fotstroppsplugg i min gamla Electric och tyckte den satt lite fel och tänkte rycka ut den och göra om. Icke. Den satt som berget och gjorde så så länge jag hade brädan i min ägo. Att däremot kladda på lite på en skadad fena och sen slipa gick inte alls. Epoxin blev gummiaktig i konsistensen och vägrade härda.
  • donpedro

    Medlem
    12 maj, 2006 vid 08:45

    Senare låter snararesom för lite härdare eller gammal härdare.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Epoxy vattentätt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.