Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

  • axelh

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:10

    Jag gillar kitesurfare!

  • el_duderino

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:18
    AxelH;589052 wrote:
    Jag gillar kitesurfare!

    Bög!!!!

  • gadget

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:37

    Vi ser ibland ner på vindsurfare.
    Här t.ex
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=O7EO1O0i0jU&feature=player_embedded”]YouTube- Insane! Kiteboarders jump over Worthing pier[/ame]

  • superextrem

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:39

    “Du får agera coach superextrem”
    Naturlisch, med tysk disiplin, ein zwei, drei und vier kitetampen ja?
    Det blir uberspass…
    /X

  • bananen

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:46

    Tycker att konfen blivit rätt tråkig på senaste. Saknar skarpsinnigga inlägg från slusken, tex. Skönt att Badjanne kan outa något intelligent.

    Jag skall nog oxå börja kita – Mange, vi kanske kan dela på en heldagsinstruktion? Jag har hört att det är perfekt i klagshamn på ostliga vindar? Gör ju inget om vi dödar några enstaka, det är långt till 650!

  • el_duderino

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:58
    bananen;589061 wrote:
    Tycker att konfen blivit rätt tråkig på senaste. Saknar skarpsinnigga inlägg från slusken, tex. Skönt att Badjanne kan outa något intelligent.

    Jag skall nog oxå börja kita – Mange, vi kanske kan dela på en heldagsinstruktion? Jag har hört att det är perfekt i klagshamn på ostliga vindar? Gör ju inget om vi dödar några enstaka, det är långt till 650!

    HAHAHAHA

    jag är medlem och kommer in när som, det är bara att köra på!

  • smaskens

    Medlem
    19 november, 2009 vid 21:27

    Undrar hur många windsurfare som dör efter detta nyanserade inlägget…

  • hildingdude

    Medlem
    20 november, 2009 vid 01:19

    ÄÄ vafan, sikken cirkus de blev! På Rhodos va de mycket av både vindsurfare och kitare på samma spots och vi drack öl på kvällen ihop ändå! Vi borde fan ta å ha lite surfpub så vi kan lära känna varandra lite!
    Jag tror många hade tyckt de va fett att pröva kite någon stilla sommardag, jag hade lätt velat pröva att vindsurfa igen någon gång om de blåser bra! Så vi borde inte bråka!

    Läjets vindsurfing local är hur nice somhelst gällande detta!

  • axelh

    Medlem
    20 november, 2009 vid 01:39
    El_Duderino;589055 wrote:
    Bög!!!!

    Jag tycker att min sexuella läggning är ett opassande ämne att gå in på i detta fallet.

  • badjanne

    Medlem
    20 november, 2009 vid 09:05

    Det var ju otroligt vilken debatt det blev.
    Jag ifrågasatte oxå starkt siffran totalt 650 dödsfall i världen men eftersom han är i branchen fick jag tro honom till slut. Först trodde jag det var från man började med kite men han var mycket tydlig med att det var per år och att många som omkom var mycket erfarna kitare.
    Jag ifrågasatte oxå starkt att man tystat journalister som ville skriva om det men han hävdade att så var fallet.
    Av era kommentarer är siffran tydligen fel och ni borde ju ha kunskap om detta. Jag håller med om att det är sällan man läser om dödsfallen men kite är ingen tråd jag direkt följer.
    Varför skickar ni inte ett mejl till honom och tar upp en diskussion eftersom ni är så upprörda.
    Adressen finns på hans hemsida.
    Jag ville berätta om en trevlig upplevelse och ett nytt surfrevir men det blev tydligen upphov till en känslig debatt.
    Faktum är dock att många vill vindsurfa där dom slipper vara rädda för kite.

  • sourra

    Medlem
    20 november, 2009 vid 09:22

    Med tanke på att de dödsfall som inträffar brukar bli både omtalade och sönderanalyserade på kiteforum.com så uppskattar jag det verkliga antalet till ungefär en hundradel av revirmannens uppgifter.
    Det är ju synd att vissa vindsurfare är rädda för kites men det snarare om okunskap än om verkliga faror. Visst kan kites vara farliga för omgivningen under vissa omständigheter men det kan även vindsurfbrädor vara. Och rulltrappor. Och bilar. Och gräsklippare. Men vi använder alla de grejerna i alla fall. Jag förstår inte poängen med det här “Vi och dom”-tänket men kanske nån kan upplysa mig om tanken bakom detta.

  • kvabbso

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:27

    vilken underbar tråd 😀
    Klart vi ska segregera allt vad vi kan, tycker att alla med röda segel kan få en egen spot.
    Dom hör fan inte hemma bland oss andra

  • roland

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:40

    hahaha bra tråd!!
    650 döda tror inte det räker säkert fler…Jag älskar tyskar specielt vindsurfande tyskar!!
    Tycker det e najs att dom bara förbjöd kitarna!! Om historien var lita anurlunda hadda säkert alla kitarna hamnat i stora ungnar….

  • rasmus_w

    Medlem
    20 november, 2009 vid 11:11

    650 döda? Per år? I hela världen? Vad blir det om man räknar procent av antal utövare? Hur många av dem dör av att flyga in i saker av betong som inte flyttar på sig och hur många är typ storrökare som får hjärtinfarkt medan de är ute och kitar? Min magkänsla är att om man räknar om det i procent av totala antalet kitare, eller per seglad timme så blir det löjligt lite, fast jag vet inte eftersom jag inte sett siffrorna.

    Förresten, kan vi inte skapa ett särskilt forum för kitare och vindsurfare som vill bråka med varandra, så kan de kitare som vill anklaga oss för att vara stofiler och vi vindsurfare tjafsa om slungning, rekord satta på 2 mm vattendjup och dödsfall. Alla som skriver måste komma ihåg att leka martyrer. Så kan vi andra tro att det går hyfsat att surfa runt i frid och fröjd.

  • skanepaul

    Medlem
    20 november, 2009 vid 11:18
    Badjanne;589148 wrote:
    Det var ju otroligt vilken debatt det blev.
    Jag ifrågasatte oxå starkt siffran totalt 650 dödsfall i världen men eftersom han är i branchen fick jag tro honom till slut. Först trodde jag det var från man började med kite men han var mycket tydlig med att det var per år och att många som omkom var mycket erfarna kitare.
    Jag ifrågasatte oxå starkt att man tystat journalister som ville skriva om det men han hävdade att så var fallet.
    Av era kommentarer är siffran tydligen fel och ni borde ju ha kunskap om detta. Jag håller med om att det är sällan man läser om dödsfallen men kite är ingen tråd jag direkt följer.
    Varför skickar ni inte ett mejl till honom och tar upp en diskussion eftersom ni är så upprörda.
    Adressen finns på hans hemsida.
    Jag ville berätta om en trevlig upplevelse och ett nytt surfrevir men det blev tydligen upphov till en känslig debatt.
    Faktum är dock att många vill vindsurfa där dom slipper vara rädda för kite.

    Jag var helt övertygad om att detta var ett skämt från din sida, men tydligen inte?

    Det gör det iofs bara mer roligt… 🙂

    Killen du träffade måste innerligt hata kitesurfare, trist som fan att höra.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.