Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

  • rasmus_w

    Medlem
    20 november, 2009 vid 11:56
    SkånePaul;589174 wrote:
    Killen du träffade måste innerligt hata kitesurfare, trist som fan att höra.

    Nej det gör han inte. Han bryr sig ju jättemycket om dem, han vill ju hindra dem från att omkomma genom att förbjuda dem att kitesurfa. Alla kitare borde höra av sig till honom och tacka honom för hans oerhörda omtänksamhet.

  • skanepaul

    Medlem
    20 november, 2009 vid 11:58
    Rasmus_W;589176 wrote:
    Nej det gör han inte. Han bryr sig ju jättemycket om dem, han vill ju hindra dem från att omkomma genom att förbjuda dem att kitesurfa. Alla kitare borde höra av sig till honom och tacka honom för hans oerhörda omtänksamhet.

    Det har du rätt i, sorry tänkte inte så långt.

  • styret

    Medlem
    20 november, 2009 vid 12:06
    sourra;589151 wrote:
    Med tanke på att de dödsfall som inträffar brukar bli både omtalade och sönderanalyserade på kiteforum.com så uppskattar jag det verkliga antalet till ungefär en hundradel av revirmannens uppgifter.
    Det är ju synd att vissa vindsurfare är rädda för kites men det snarare om okunskap än om verkliga faror. Visst kan kites vara farliga för omgivningen under vissa omständigheter men det kan även vindsurfbrädor vara. Och rulltrappor. Och bilar. Och gräsklippare. Men vi använder alla de grejerna i alla fall. Jag förstår inte poängen med det här “Vi och dom”-tänket men kanske nån kan upplysa mig om tanken bakom detta.

    Jag hör till skaran som gärna surfar ihop med kitare i lagom mängd. Men min erfarenhet är att jag nog har varit ute för fler close calls med kitar än med bilar om jag ränkar procentuellt hur ofta jag surfar och hur ofta jag kör bil.
    Jag har åkt tvättmaskin in över en annan vindsurfare en gång och krockat på vattnet en under mina 10 år som vindsurfare.
    Med kite däremot har jag vart med om minst 5 tillbud med kitare både på vatten och på land under dem kanske 5-6 år jag ahr surfat på samma ställen som kitare. Och då har jag inte räknat med alla gånger jag ahr hämtat drivande kitare med båt.

    Jag vill verkligen inte skapa något vi och dom, jag tror verkligen inte på siffran, jag är inte för förbuden och allt som har hänt är okej för mig, det händer grejer när man ger sig ut på havet i storm. Det är sporternas natur. Men man jag tycker inte man ska komma och påstå att kite inte är farligare än något annat för det är det.

    Sen om det är rookies som drar upp statistiken eller ej, det spelar ingen roll riktigt.

    Sjysst berättelse Janne. Ett halvår på bra surfvatten och ett dekadent halvår i berlin är ju ingen dålig kombination.

  • superextrem

    Medlem
    20 november, 2009 vid 13:40

    “Faktum är dock att många vill vindsurfa där dom slipper vara rädda för kite.”

    Faktum är att många vill kitea utan att behöva vara rädd för en jävla pöbel som tror dom äger vattnet utan för deras klubb och riggplats, typ Klagshamn!

    Ses i klagshamn, Janne!!
    /X

  • dr-masse

    Medlem
    20 november, 2009 vid 13:44

    Det är inte helt lätt med kite och vindsurf alla gånger, men nog funkar det utmärkt bra för det mesta och framförallt om vi snackar med varandra på stranden och på vattnet.

    Tänk för fasiken på vad ni skriver i en sådan här tråd, kan lätt spåra ur till en “kite vs windsurf” tråd, vilket vi väl haft till leda här redan, ah?

  • superextrem

    Medlem
    20 november, 2009 vid 13:58

    “kan lätt spåra ur till en “kite vs windsurf” tråd”
    Var det inte det från början, berättas hur stolt någon är över att ha drivet igenom ett totalförbud mot kite?

    Over n’ out
    /X

  • fredrique

    Medlem
    20 november, 2009 vid 14:02
    Quote:
    berättas hur stolt någon är över att ha drivet igenom ett totalförbud mot kite?

    Vem tar på sig att driva frågan för våra svenska kuster?

  • sourra

    Medlem
    20 november, 2009 vid 14:41
    Fredrique;589198 wrote:
    Vem tar på sig att driva frågan för våra svenska kuster?

    Kolla med svenska foliehattsförbundet. De måste ju tilltalas av konspirationen.

  • woodleaflay

    Medlem
    20 november, 2009 vid 19:11
    sourra;589201 wrote:
    Kolla med svenska foliehattsförbundet. De måste ju tilltalas av konspirationen.

    Vad är dealen med kitare på steffo och alla deras sjukt många sponsorloggor och grafik i inläggen?

  • bizonoxe

    Medlem
    20 november, 2009 vid 19:26

    hahaha grabbaarrr lets hug out

  • gadget

    Medlem
    20 november, 2009 vid 19:56

    Kitare som inte har koll tar jävligt mycket plats och det är lika irriterande för andra kitare som för vindsmurfar.
    De gånger man surfar med folk som har koll blir det aldrig trångt.

  • perrapops

    Medlem
    20 november, 2009 vid 20:14

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=WJTBPdVpdMc”]YouTube- War- Why can’t We be friends?[/ame]

  • el_duderino

    Medlem
    20 november, 2009 vid 21:33

    Jag ska bli kitebög säger jag bara

  • crash151

    Medlem
    22 november, 2009 vid 17:23
    Badjanne;588987 wrote:
    Ett drömjobb
    …har dessutom en frisörsalong på plats.

    Måste va smyg kitare…

  • grrrr

    Medlem
    22 november, 2009 vid 22:52

    En (av 650?) kitare dog idag i Nederländerna, Burg Haamstede.
    Bodde i Belgien, Tervuren, en förort till Bryssel. Det bor en del svenskar där…

    23 år gammal, vindby, stolpe.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.