Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Exocet Cross 90.

  • Exocet Cross 90.

    Publicerad av rasmus_w på 11 december, 2005 vid 23:05

    Nån som seglat den? Jag började drömma om en efter att ha läst testen i Windsurf, och sen googlade jag fram amerikanska windsurfings test av den. Det känns som det skulle kunna vara 5.7-brädan jag letar efter.

    Det är så klart inte enda brädan jag sett som en möjlighet, Fanatic Hawk 95 och Freewave 88 och andra supercross/freewaves runt 85-95 liter känns också intressanta.

    En liten detalj jag lagt viss betydelse vid är om man kan segla med två bakstroppar eller inte. Eftersom jag oftast bara bränner rakt fram med så stort segel som 5.7 så vill jag stå så lång ut som möjligt så jag kan pressa fenan lite. Sen kan det så klart vara bra att byta till en stropp om man skulle ge sig ut i vågor och leka eller så.

    Segla med större segel än 5.7 känns inte aktuellt, alla segel jag har som är större än så är fullracesegel och känns inte så meningsfulla att sätta på en FSW.

    go_catch_a_wave svarade 18 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surfen

    Medlem
    12 december, 2005 vid 06:00

    Hej Rasmus, satt själv och valde mellan Cross och Scross, det blev en Scross93 för mig, som tar segel upp till 7,2m² tror den blir perfekt som Mälarbräda för mina 77kg. Crossen är nog lite livligare under fötterna men Scrossen är nog snabbare. Till dom lättare vindarna så toppar jag med en GOYA FXR105. Det känns långt till våren nu. Det blev min julklapp till mig själv i år grin.gif Sen fyller man ju i Aprill så det var lika bra och smälla till med en ny segellinje också tongue.gif

  • go_catch_a_wave

    Medlem
    12 december, 2005 vid 07:39

    [/ QUOTE ] En liten detalj jag lagt viss betydelse vid är om man kan segla med två bakstroppar eller inte. Eftersom jag oftast bara bränner rakt fram med så stort segel som 5.7 så vill jag stå så lång ut som möjligt så jag kan pressa fenan lite. Sen kan det så klart vara bra att byta till en stropp om man skulle ge sig ut i vågor och leka eller så.

    [/ QUOTE ]

    Hej seglar på 102an. Du kan flytta mellan en eller två stroppar bak,
    fyra stoppar följer med.

    Tycker Cross 102 är kanon. har inte seglat 90an.
    /Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Exocet Cross 90.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.