• oscar

    Medlem
    26 december, 2001 vid 12:03

    Jag fick hem en broschyr från Surfers W. Har även läst ett test på deras Manga wave. Tror att dom byggs i AHDs fabrik, vilket borde innebära kvalitet. Deras Formula kom 5:a i VM med Patrice Belbeoch bakom spakarna, det är även han som står bakom märket. Tidigare designade han AHDs Exocet linje som var en “pro model” linje.
    Hemsida: http://www.exocet-original.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 december, 2001 vid 23:43

    Jag har kört på en exocet original wave 95 sedan i höstas. Odödlig, inte en skråma trots många ödesdigra kastfall med många hundra kilos tryck. Brädan är tydligen förstärk med kevlar lite varstans. Kan tillägga att den kom till final i wave classic 2001 i amatörklassen
    /Brädplatschefen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 december, 2001 vid 15:16

    bräd plats chefen talar sanningen!! Dem verka otroligt starka. Nästa år kommer jag at köra deras grymma freestyle bräda: compact move 100L: 250/63/6.9kg och orginal wave 85L: 246/55/6.6kg. Bara dem siffrorna talar om bra brädor. I deras 2002 brochure räknade jag att våg brädorna har 8 lager laminat: med glassväv, kol, kävlar, trä, PVC dubble sandwich och 2 carbon t-stringers, inkl shock adsorbers. Låter inte dålig eller. Nästa år kommer du att ser en hel del av brädorna!! Exocet har vunnit båda franska Formula och wave kuppen. Kontake surfersworkshop.com och vi ses kanske i shoppen nästa år!

    aloha

    arnout

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 januari, 2002 vid 22:06

    EXOCET Byggs inte av AHD utan av Cobra i Tailand. Detta om något borgar för högsta kvalitet. All Research sker i ett mycket nära samarbete mellan testteamet och shapern.
    Helt enkelt klockrena brädor av högsta kvalitet…

  • oscar

    Medlem
    21 januari, 2002 vid 15:26

    Hittade lite test av en del Exocet på http://www.surfsurf.dk. Testen är från windsurfingmag som kommer i vår.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 januari, 2002 vid 22:55

    Jag läste ett test förra året och då fick dom typ semst av alla. Och fulare hemsida får man ju leta efter, även brädan är i fulaste laget. Men den verkar ju ganska hållbar i alla fall. Tackar bäst vet jag naish…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.