Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

  • F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

    Publicerad av faster på 25 april, 2007 vid 21:49

    Ni som ska vara med på Haga Park och speeda kan betala in på ÖWC-s postgiro 793342-7 200kr Ni kan göra en föranmälan på Walléns hemsida.
    Ni kan betala på plats också, torsdag 17 maj kl.09.00-10.00 är det registrering i klubbhuset därefter skepparmöte. Har ni några frågor angående tävlingen kontakta Gustav på Walléns. OBS glöm ej segelsiffror i seglen.

    Funktionärer behövs till tävlingen, hör av er till Gustav eller mig.

    Väl mött på Haga Park

    surferboy svarade 16 år, 11 månader sedan 23 Medlemmar · 74 Svar
  • 74 Svar
  • marden

    Medlem
    29 april, 2007 vid 15:35

    hur är det med siffrorna i seglet?
    går det att köpa på plats, ska det va riktiga från förbundet med swe o allt
    eller går det med lite tejp, för att skila oss åt
    funderar på att dra dit på prognos och börjar kanske bli läge att fundera på siffor om man ska gå genom förbundets kvarnar

  • speedjanne

    Medlem
    29 april, 2007 vid 15:39

    Eltape funkar fint!

  • faster

    Medlem
    29 april, 2007 vid 19:04

    Hemmagjorda siffror funkar bara du har ett nummer. Det är för att funktionärerna ska kunna identifiera dig på banan, nummer kan köpas på plats enl Gustav.

  • marden

    Medlem
    29 april, 2007 vid 20:32

    det var väl själva nummret(vilket) i första hand jag tänkte på
    är tävlingen saktionerad av windsurfingförbundet så de krävs att man är licenserad o försäkrad.
    och måste fixas innan man åker dit

  • faster

    Medlem
    29 april, 2007 vid 20:59

    Tävlingen är sanktionerad, samtidigt stöder man ju windsurfingen genom att ha ett nummer från förbundet.

  • marden

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:05

    följdfråga krävs det då i sin tur att man först är medlem i en windsurfingklubb
    innan man kan bli lisencerad från förbundet o få ett nummer efter det

  • faster

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 20:48

    Det stämmer, och det är ÖWC som du ska vara medlem i som dom flesta speedare är med i.
    http://www.owc.nu/about/member.asp

  • klang

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 06:54

    Alltså, man måste vara medlem i SVF och fixat sig ett officiellt segelnummer. Dags att ta tag i det för er som inte redan har ett…

    Det samma gäller för Habo Ljung och Torkelstorp.

    /Klang, SWE-241 🙂

  • klang

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 06:54

    Alltså, man måste vara medlem i SVF och fixat sig ett officiellt segelnummer. Dags att ta tag i det för er som inte redan har ett…

    Det samma gäller för Habo Ljung och Torkelstorp.

    /Klang, SWE-241 🙂

  • jester

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:32

    Det där står inte i inbjudan någonstans, vad jag vet… Är du säker på detta? Vet att det står i inbjudan till freestule-tävlingen, men inget i speedtävlingen

  • jester

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:38

    Saxat från walléns hemsida:
    Tävlingsregler för 2007: För att få ställa upp i tävlingen behöver du ett segelnummer. Segelnummer finns att köpa på plats men kan även beställas i förväg av Svenska Vindsurfingförbundet, http://www.vindsurfingforbundet.com. Vi kommer inte ha några begränsningar i form av utrustning utan alla får ställa upp med vad som finns till hands. Tävlingen avgörs genom poängberäkning. Vi kommer försöka köra minst 3 heat där snabbaste uppmätta toppfart med lasterpistol får 0,75 poäng. 2:an får 2 poäng, 3:an 3 osv. Vinnaren är deltagare med minst poäng efter avslutad tävling. Tävlingen kommer köras på angiven bana som kommer presenteras av tävlingsledningen på plats vid respektive deltävling. Vid fler än 20 deltagare kommer deltagarna delas upp i grupper om max 20 deltagare/grupp.

    Där står det bara att man behöver ett nummer i seglet. Inget annat.

  • klang

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 11:24

    Oki, du har säkert rätt Jester.

    Jag blev osäker eftersom Robert (Faster) skrev tidigare att tävlingen är sanktionerad av SVF, och om jag hört rätt så är SVF mer noga nu med att vi
    skall vara registrerade med segelnummer.

    Tidigare har SVF varit på plats så att man via dem kan registrera sig och fixa med segelnummer, men jag är inte säker på att den bekvämligheten är garanterad i år.

    Förra årets F2 Speed Challenge var väl mer av en kul grej, men nu är det väl på “riktigt”… 🙂 … visst kommer väl vinnaren att få en officiell SM titel, eller?

    /Klang

  • tobhed

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 11:37

    På SVF’s första sida så står det så här:
    I år kommer ni INTE att kunna betala vid tävlingar och ni kommer INTE heller att kunna anmäla er till en täving om ni inte har betalat in årets medlemsavgift!
    Hälsningar
    SVF

    alltså, beroende på det som står om tävlingen, så behöver man INTE ha ett officiellt nummer från SVF – för att då skulle man inte kunna köpa eller skaffa siffror vid tävligen (man skulle inte ens kunna anmäla sig)…
    Som vanligt tycker väl jag dock att vi ska stödja sporten så det gör ju inget om man vill skaffa officiella siffror från SVF.


    Detta är min högst personliga tolkning av det som har skrivits så rätta mig om jag har fel på någon punkt

  • swe-496

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 15:16

    Min tolkning är denna..
    Du MÅSTE vara med i klubb och förbund.
    Förbundet förser dig med ett segelnummer, sen måste du fixa siffrorna själv att klistra i seglet.
    Det Wallén har är väl just siffror att köpa på plats.
    Många segelnummer är redan upptagna.
    Förbundet delar ut segelnummer efter vilka nummer som är lediga.
    Kolla in det på deras hemsida under fliken Medlemmar.
    Där finns det de nummer som redan är upptagna.

  • klang

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 15:45

    Pratade precis med Gustav på Wallens angående F2 Speed Challenge. En skillnad med årets tävlingar är att klubbarna står för arrangemangen, dock kommer Wallens fortfarande genomföra tävlingarna med torn och laser pistol (som tidigare).

    LBWS, som arrangerar F2 Speed Challenge i Habo Ljung 2-3 juni, kommer troligen inte ha representanter från SVF på plats för att erbjuda tjänsten att köpa sitt segelnummer (som är ett krav). Så, ni som ni vill tävla i Habo Ljung, snälla fixa era segelnummer i god tid via SVF.

    MVH
    Klang

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.