Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

  • jester

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 08:30

    Och det är inget engagemang att ordna en tävling? Och om gustav kränger ett par fenor till ett par speedare, vad är problemet med det? Fenor som dessutom inte går att köpa på centret, och ernbart under den tiden som tävlingen arrangeras.

    Och oavsett vad du skriver så har vi rätt att tycka vad vi vill… 😀

  • oscar

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 09:05

    Äger ÖWC marken?

  • styret

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 09:07

    Vem arrangerar tävlingen i år tror du då?
    tror du vi bara sitter och steker medans wallens gör jobbet? vi står för funktionärer, seketariat, bojar, båt, står som arrangör och en jävla massa mer.

    vad som är problemet? som sagt att det kommer in förtagare som kommer vid en särskilld storhelg då dom vet att det är mycket folk på haga och kör events för att tjäna pengar.

    ÖWC arrenderar marken.

    ni får tycka exakt vad ni vill men på haga bestämmer ÖWC och vi har skrivit kontrakt och vi bryter inte sånna.

    nu orkar jag inte sitta och gagga med er om vad ni tycker och inte, nu flyttar jag ut till haga över helgen så att jag kan sitta i seketariatet och hjälpa till för att ni ska kunna köra er speedtävling.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 21:42

    För den delen, om Wallen eller nån annan nu skulle vara väldigt kåta på att få sälja vid nån enstaka helg så borde de kunna få det. Men som jag ser det så är det SP som ska ge sin tillåtelse, inte öwc.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 maj, 2007 vid 12:17

    Sist jag var i Hafga var det riktigt klent med speed-stuff i SP´s
    shop.
    Därför tycker jag att wallens skall få sälja ENBART SPEEDSTUFF
    för surfarnas skull.
    Sen kanske det är lämpligt att de gör det två-tre stenkast inåt land.

    På så vis blir det inte konkurrens utan snarare komplement.

  • rasmus_w

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 17:58

    Det är upp till Wallen att övertyga Sp om den saken…

  • Knatte

    Gäst
    19 maj, 2007 vid 15:39

    Vad händer på haga ?? Kördes det några speedrace igår/idag eller inte?
    Dåligt uppdaterat både på Wallens sida och här.. Så fyll på med info om någon sådan finns :laugh:

  • philippos

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 15:55

    la precis in en liten rapport från tävlingarna: http://www.vindsurfingforbundet.com

  • styret

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 07:24

    @Rasmus_W 383962 wrote:

    Men som jag ser det så är det SP som ska ge sin tillåtelse, inte öwc.

    Word!

    @Rasmus_W 383962 wrote:

    Det är upp till Wallen att övertyga Sp om den saken…

    Word igen

  • marden

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 18:05

    får ta o tacka öwc o wallens(gustav) o inte minst grabbarna i tornet för en gryme helg
    riktigt roligt att det blev så mycke vind så vi kunde skilja angarna från vetet synd bara att man tillhörde angarna
    kul också o få några ansikten på dom som skriver här
    nu skulle man bara behöva lite tips så man kan sova ordentligt, va man själv gör för någe fel i år tycker det går 3-4kn söligare i år än förra kan väl inte bara bero på att jag passera 35år nyss

  • oscar

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 18:12

    När kommer resultaten?

  • klang

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 18:26

    Instämmer med Mården! Stort tack till ÖWC, men även Wallens som drar land och rike runt för att vi ska kunna köra speed tävling.

    Go fest på fredag kväll, den sitter fortfarande kvar i kroppen. Härligt att se att det är så många som jobbar för att vi andra ska få en härlig helg!

    /Klang

  • tobhed

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 19:54
    Oscar;384354 wrote:
    När kommer resultaten?

    Med risk för felstaving samt att jag kan ha blandat ihop resultat så tror jag i alla fall att de 5 första var…

    1. Marcus Emanuelsson F2/North
    2. Per Cullin Fanatic/Neil Pryde
    3. Marcus Richardsson F2/North
    4. Erik Larsson F2-Fanatic/Gaastra
    5. Daniel Borgelind Fanatic/Neil Pryde

  • surferboy

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 14:03

    Nu ligger resultaten uppe på http://www.north-sails.com/template/f2speed.asp?iMenuID=557&iParentMenuID=556

    Jag har inte hunnit få ihop reportagen från dag 2 och 3 men kommer lägga upp dessa inom kort.

    Är det någon som har lite bilder? Jag har inga bilder från någon dag ännu så snälla maila mig!!! gustav@wallensports.se

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.