Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Få liv i gamla prylar

  • Få liv i gamla prylar

    Publicerad av speedfreak på 18 juli, 2014 vid 19:29

    Hej!

    Är det någon som har koll på lite info om den här brädan? Gissar att det är en custom line sailboards, skulle supergärna få tag på fenor och rigg som kan funka med den här. Jag tycker den ser grym ut men har ingen aning om det ens går att segla den, har fått den av en släkting.

    Hör gärna av er!

    sailortrash svarade 9 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 juli, 2014 vid 19:54

    Såg att Du hör hemma i stan. Jag har någon gammal Angulo-fena o ngt annat som Du kan få låna över tid. Maila mig Ditt nummer så hör jag av mig.

  • pedersen

    Medlem
    19 juli, 2014 vid 08:29

    CLS kommer från Varberg. Gjorde brädor i ett annat århundrade.
    Har du seglat innan? Om inte, får din vindsurfingskarriär en tuff start.
    Köp inga nya grejer till den. Värdet på brädan ligger nog mest på det nostalgiska planet.

  • speedfreak

    Medlem
    19 juli, 2014 vid 09:33

    Jo den ser ju helt klart svårspelade ut.
    Jag brukar köra på moderna freerideprylar men skulle bara vilja testa om det ens skulle funka.
    Men tack för avrådan.

  • sailortrash

    Medlem
    19 juli, 2014 vid 17:49

    Stopp där! Den är absolut värd transporten ner till stranden! Jag har själv en CLS som är rätt lik den där, fast utan thrusterfenor. Den är ett sant nöje att segla på, i vindar runt 10. Den ser klumpig ut ka ske, men är faktiskt väldigt smidig i vattnet och går mkt mjukare än moderna brädor. Jag har kört den med moderna segel och en US Box fena. Att komma i bakre fotstropparna var dock svårare än normalt, kan kanske göra med att riggen inte matchar bräda. Så bra längre. Men annars är den inte mer svårspelade än en modern bräda i samma bredd.

  • sailortrash

    Medlem
    19 juli, 2014 vid 17:51

    För övrigt ser den helt episk ut, om du tycker den tar för mkt plats kan jag hämta den. Hos mig kommer den få rippa havet igen av och till…

  • pedersen

    Medlem
    20 juli, 2014 vid 09:05

    Mitt varningens finger gällde nybörjare, jag greppade inte att det fanns erfarenhet med i bilden. Såg framför mig någon som försökte dra rigg eller göra att slag e.dyl.
    plus att det ser inte ut som att det kommer att blåsa +10m/s detta millennium

  • sailortrash

    Medlem
    20 juli, 2014 vid 15:30

    Jo imorrn på Haga… Nej håller med, inget för nybörjare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Få liv i gamla prylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.