Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fet reva i våtdräkten. Lagning?

  • Fet reva i våtdräkten. Lagning?

    Publicerad av gogga på 23 maj, 2004 vid 14:41

    Som ni ser på bilden är det en stor reva i min våtdräkt.
    Tror ni den går att rädda och isåfall hur ska jag göra, eller det är bara att punga upp med stålar till en ny?

    Det är svårt att se på bilden, men revan sträcker sig från röven ut halva vägen på låret.

    /Henrik
    Ps. låna aldrig ut våtdräkten till brorsan Ds.

    martin svarade 20 år sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 14:48

    Hade ännu större reva på min våtdräkt, men en kille i gbg lagade den, funkar helt perfekt nu
    hans nummer är 031-426438
    /Christofer

  • gogga

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 14:52

    Ungefär hur mycket gick det på?
    /Henrik

  • roland

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:06

    Har en kompis som var ute och lykades spräka hela djävla skiten och han hadde inge badbyxor under och det var en heldel folk på stranden kul tyckte jag

  • bronco_rider

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:18

    Köp en tub med Casco LiquiSole som är en genomskinlig flytande gummimassa, lägg på en sträng av detta jämns med revan & vänta till nästa dag, det håller garanterat.
    För mig har LiquiSole ökat livslängden på både
    våtdräkter våtskor & segel med många år.
    Fins att köpa på dom flesta järn eller sportafärer
    Lycka till!!

    **** Bronco rider ****
    – The Vänern keatöörs –

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:22

    100kr tror jag.
    /Christofer

  • gogga

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:33

    Svar till:


    Köp en tub med Casco LiquiSole som är en genomskinlig flytande gummimassa, lägg på en sträng av detta jämns med revan & vänta till nästa dag, det håller garanterat.
    För mig har LiquiSole ökat livslängden på både
    våtdräkter våtskor & segel med många år.
    Fins att köpa på dom flesta järn eller sportafärer
    Lycka till!!

    **** Bronco rider ****
    – The Vänern keatöörs –

    [/ QUOTE ]

    Tack för tipsen!
    Går det att lägga på den där gummimassan trots att revan i början är mellan gummi – söm?

    /Henrik

  • bronco_rider

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:53

    Japp! det fäster bra på både gummi & tyg. ex om man duttar på när det börjar gå upp en sömm någonstans så blir tråden låst & det kommer därmed inte ått att tråda upp sig ytterligare.

    **** Bronco rider ****
    – The Vänern keatöörs –

  • patrikol

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 16:33

    kör på med LiquiSole funkar hur bra som helst är det stor reva lägg på i olika omgångar både från in och utsida om det behövs vinner inget skönhetspris men håller garanterat.

  • andyk

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 17:06

    kjell o co har annars oxå…

  • gogga

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 18:32

    Tack för alla tips.
    Ska testa det!
    /Henrik

  • martin

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 19:23

    För bästa resultat skulle jag vilja föreslå följande:
    1. Limma ihop sprickan med liquisole eller kontaktlim och använd sparsamt med lim, men tillräckligt för att hålla ihop skarven. Maskera med tejp för att inte kladda och för att hålla på plats.
    2. Låt torka och sy ihop längs skarven med nål och tråd.
    3. Lägg på ett lager Liquisole över för att täta och förstärka på in- och utsida enligt ovanstående tips.

    När du limmar våtdräkter med liquisole MÅSTE du tunna ut limskiktet steglöst i kanterna av limytan. Om man bara kladdar på tjockt med lim runt och i skadan kommer dräkten garanterat spricka längs kanten på limmet efter ett tag. Detta eftersom neoprenet är mycket mer flexibelt än sullimmet. Dräkten mattas snabbt ut i materialet och det kommer att spricka runt om limfogen.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fet reva i våtdräkten. Lagning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.