Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FILM! Lyssna på soundtracket!

  • danneman

    Medlem
    3 juli, 2006 vid 16:22

    He he Inte så fett soundtrack. Men no hand loop e inte så ofta man ser..

  • george

    Medlem
    5 juli, 2006 vid 12:20

    Är det i estland dom kör?
    är det någon som varit där o surfat? det ser ju riktigt fint ut på bilderna

  • rasmus_w

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 02:42

    Jag var i Haapsalu en vecka i våras, men utan surfprylar. Det sved i själen, det blåste så in i h-e hela veckan. Kusten där är väldigt långgrund så jag gissar att det kanske inte finns så himla många bra vågställen, men å andra sidan borde dyingarna kunna bygga ända från öresund vid sydvästvind, så om det finns nåt ställe med vågseglingspotential så är det nog ofta bra vågor där.

  • niclase

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 07:36

    Herre j—ar vilket soundtrack. Filmen i all ära men t.o.m. David Hasselof har svårt att hävda sig med en sådan produktion. Gillar skarpt synt “wawet” alldeles i början precis innan han går ut i vattnet..

    Mer s(y)ånt!

  • rabbit

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 20:56

    Muahahahahaha!! Den låten regerar. Är det någon som kan översätta texten?
    “handclapsen” är ju fantastiska!

    Och sen kommer det rap på estländska?

    “Det är varken balt eller lett att vara est…”

  • alexasu

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 21:06

    rättelse visst det är inte lett, men det är defenitivt balt att vara est.
    /esten

  • alexasu

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 21:27

    ok, nu har jag sett filmen, och min första reaktion är: var kan man köpa en sån vit/silvrig vinterdräkt? pimpigt deluxe!
    och på tal om första låten, låter det inte som något ett öststatsland skulle kunna slänga in i melodifestivalen?
    estland vann ju hela skiten för några år sedan.
    en liten anekdot om det:
    när min fassas estniska kusin å hans familj var å hälsade på oss ett par dagar sommaren -97, tog de och päronen en tur till köpenhamn (detta var på den tiden man fortfarande var tvungen att ta båten).
    kusinens reaktion väl i köpenhamn var, “så mycket ‘färgade människor’ här är!”.
    fassan som många gånger i tallin men aldrig reflekterat över den etniska blandningen i staden svarade: “vaddå har ni inga ‘förgade människor’ i tallin?” varpå kusinen svarar “jo, vi har en!”
    en tid senare, jag tror det var -98 eller -99, sitter hela familjen och slötittar på melodifestivalen, när estlandsbidrag sätter igång. modern min utbrister genast: “där är han, där är han! den ‘färgade mannen’!”
    det visar sig dock senare att den ‘färgade mannen som sjöng för estland inte kunde ett ord estninska och bara varit i tallin en gång. inhyrd alltså. den riktige ‘färgade manne’ behöver nog inte ställa upp i melodifestivalen för att bli känd i sitt hemland.

  • lars_k

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 05:37
    george wrote:
    Är det i estland dom kör?
    är det någon som varit där o surfat? det ser ju riktigt fint ut på bilderna

    Spottet heter “Ristna” och ligger NO om Gotland:
    http://www.fallingrain.com/world/EN/2/Ristna.html

    Localsen har en egen hemsida, verkar vara ett gött gäng:
    http://teamvosa.ee/
    Om man bläddrar framåt lite hittar man fler videos. Verkar kunna bli riktigt feta vågor. Är nog riktigt balt att vara est!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FILM! Lyssna på soundtracket!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.