Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filma i super slowmo? Skulle den här funka?

  • lelleee

    Medlem
    3 april, 2012 vid 11:29

    haha
    Då kan vi va överens om att hästfilmer och runtomkringfilmning filmas bäst med en canon. Men ska man lyckas fånga nått med kite, i dåliga förhållanden och utan manus så får man ha nått man kan zooma och göra slowmo med.

    När nån levererar så gäller det att ha alla inställningar rätt

  • sala

    Medlem
    3 april, 2012 vid 11:57

    Jag har en canon 550d o tycker den är krånglig att filma med, hade hellre haft en filmkamera om det inte vore för att frugan ville ha en systemkamera att fota med!
    Men om någon nu ska ha en sådan så köp dig ett riktigt stativ o hyr in en snubbe som kan panorera när du kommer susande på vattnet, du kan glömma att sätta in din polare o ge han en film kurs på 1 min!

  • skanepaul

    Medlem
    3 april, 2012 vid 12:52

    Haha jag ger upp! 🙂

    Fortsätt lyssna på Lellee han har verkligen stenkoll på hela filmgrejen.

    [ame]www.youtube.com/watch?v=EuufBmCugKk[/ame]

    Gopro och Canon 7D!

    Kolla in fokusen vid 2:11, lycka till med att göra så med en billigare videokamera utan mycket meck.

    Det enda jag ville visa med hästfilmen är att det är lätt att filma med en systemkamera, filmen i sig suger och är ihop haffsad på 10 min men det är ju enklare att vända den mot mig så klart.

    Köp en videokamera Nicco om du vill ha det så enkelt som möjligt.

  • sourra

    Medlem
    3 april, 2012 vid 13:06

    När ni väl fått till det där med superslowmo – använd det för fan sparsamt. Det finns inget mer tröttsamt än en 5-minutersfilm snigelfilm som hade innehållit 10 intressanta sekunder i normalfart.

  • wakenils

    Medlem
    3 april, 2012 vid 13:32

    steffo behöver lite mer hets…

    [ame=”http://vimeo.com/39147888″]Plenty of Time – Philly12 on Vimeo[/ame]
    01.10, viss likhet, använder även min 100 kronors dolly som väger typ 200 gram
    tm700 har fokusring 😉

    hade jag spenderat hela året på att resa o kitea o kunnat motivera en objektivbudget hade jag haft en systemkamera och en kameraman, tyckte dock redan att jag spräckte budgeten med tm700an förrförra året

  • skanepaul

    Medlem
    3 april, 2012 vid 13:39

    Absolut!!!! 🙂

    7D igen

    [ame]www.youtube.com/watch?v=DLjbmkQq-l0&feature=relmfu[/ame]

    Det är också rätt så sällan man behöver dra fokus ska tilläggas.

  • blizzy

    Medlem
    3 april, 2012 vid 19:22
    WakeNils;685101 wrote:
    01.10, viss likhet, använder även min 100 kronors dolly som väger typ 200 gram
    tm700 har fokusring 😉

    Vad är det för 100 kr dolly du pratar om? Berätta mer =)

  • wakenils

    Medlem
    3 april, 2012 vid 20:21
    Blizzy;685125 wrote:
    Vad är det för 100 kr dolly du pratar om? Berätta mer =)

    jonaish är ju tillbaka på steffo, han har ritat den här fina skissen av den…
    är väl egentligen en kameraslider men funkar ju likadant
    består av en träbit med hål för två pvc-rör ca 20cm långa, samt en kameraskruv
    uppgraderade till alurör som räls till resan, blev tillräckligt stabilt för min kamera, lite olja gjorde susen… senare strappade vi fast ett kamerahuvud, blev väl kanske inte helt 100 men funkar fint om man är försiktig

    jag lämnade dock bygget, har tänkt bygga fast det i stativet istället… får se när det blir av

    http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/423029_10150588861047447_598482446_9361647_1319970309_n.jpg

  • blizzy

    Medlem
    3 april, 2012 vid 21:17

    Nice! Verkar som en hyfsat enkel konstruktion. Funderade själv på o bygga en dolly, finns ju 100-tals guider på nätet. Allt från sån som er till mer avancerad med kullager och/eller hjul.
    En fråga OT, var fick ni tag på “kameraskruv”? (tumgängad skruv). Jag letade tidigare, hittade några enstaka övergivna på Eksands, men dock inga långa… Verkar vara ganska svårt att hitta i Sverige (alla har ju M-gänga; M5, M6 osv).

  • curry

    Medlem
    3 april, 2012 vid 22:20

    frågan är ju varför alla vill att det ska gå så långsamt.

  • sourra

    Medlem
    4 april, 2012 vid 07:48
    Blizzy;685133 wrote:
    Nice! Verkar som en hyfsat enkel konstruktion. Funderade själv på o bygga en dolly, finns ju 100-tals guider på nätet. Allt från sån som er till mer avancerad med kullager och/eller hjul.
    En fråga OT, var fick ni tag på “kameraskruv”? (tumgängad skruv). Jag letade tidigare, hittade några enstaka övergivna på Eksands, men dock inga långa… Verkar vara ganska svårt att hitta i Sverige (alla har ju M-gänga; M5, M6 osv).

    Om du är sugen på en Dolly har jag ett monster hemma som jag aldrig använder. Stabil som fasen och med en massa räls till (Biltemas avloppsrör är det som gäller om man vill ha ännu längre åksträcka).

  • skanepaul

    Medlem
    4 april, 2012 vid 10:59

    Vad ska du ha för den Johan?? 🙂

  • stebe

    Medlem
    4 april, 2012 vid 11:19

    Vad skall du har för grillen?

  • mjersen

    Medlem
    4 april, 2012 vid 11:31

    du får 50 riksdaler för elementet, va sägs?

  • wakenils

    Medlem
    4 april, 2012 vid 12:17

    jag kan ta fönsterbrädan mot att jag berättar var i t4’an jag lagt ett bananskal

    senast tror jag plockade kameraskruvarna på en verkstad, dessförinnan fick jag tag i mässingsskruv hos järnhandeln, tror jag drällt bort de flesta nu så måste inhandla nya

    apropå långsamt så var det längesen august crew levererade film

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filma i super slowmo? Skulle den här funka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.