Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmklipp ifrån åsa.

  • safesurfer

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 07:46

    Hård spolning, måste vara lite jobbigt att ligga där i brytet utan mast. Visst är det yttre revet? Är nog bättre att bryta masten på yttre än inre iallfall.

  • lars_k

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:36

    Man kan säja att den vågen rockade Johan ordentligt. Ännu en mast knäckt. Måste vara uppe i 4-5 st knäckta Hotrods nu för Johan…ajajaj! =)

  • ola_p

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:53

    Yttre är lite lurigt när vågen brantar till sig, svårt att få med sig så mycket fart från vågen. Särskilt när det är cross on. Snygg spolning. 🙂

  • johan_gbg

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 09:50

    Det blev inte riktigt den areal jag siktade på. Dock höll masten spolingen utan problem.
    Men det stämmer att en mast blev till smulor, men det var med 4.0an tidigare på dagen.

    Det var riktigt fina vågor med bra punch i, jag vill segla mera!

  • danneman

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 20:43

    Johan slå en signal så filmar jag nästa gång..!

  • ola-h

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 05:56

    Snyggt laddat, Johan. Det var inte lätt att hålla fart nog för att träffa läppen i torsdags. Jag gjorde en liknande krasch jag med. Det är lite av en favortikrasch faktiskt, när man går upp (för) sent och sedan får släppa alla prylar över sig precis när man hänger under alltihop. Det krävs en bra våg för att krascha så. En bra våg, plus att man måste ladda lite senare och lite mer vertikalt än vad man egentligen klarar. Jag har det faktiskt lite som en definition av en bra dag att göra minst en sådan krasch.

  • johan_gbg

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 16:57

    Tack Ola för lånet av masten! Jag tog mig ut lite senare till Åsa och höll på ett tag. Vinden lade sig vid fem för att därefter öka. Det kändes supergött! Vågor ger mersmak!!!

    Tyckte förövrigt att vågsurfarna bredde ut sig löjligt mycket på yttre revet på kvällen!!!

  • kate

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:00

    Tack Ola för lånet av masten! Jag tog mig ut lite senare till Åsa och höll på ett tag. Vinden lade sig vid fem för att därefter öka. Det kändes supergött! Vågor ger mersmak!!!

    Tyckte förövrigt att vågsurfarna bredde ut sig löjligt mycket på yttre revet på kvällen!!!

  • robrox

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:08

    Shit va najs glad att du klarade dig utan mörbultning ? Shit jag måste komma till Åsa och fota nästa gång. Vilken vindriktning är det gäller för störst vågor ??

    // Robert

  • ola-h

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:35

    Inre är bäst att fota. Då skall det vara rätt nära väst, men inte en grad över. Helst vridande från SV. Yttre funkar från ca 240 grader (vsv).

  • johan_gbg

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 05:44

    Alltid lika kul att agera apa. Men som Ian skriver, Åsa ger och Åsa tar!

    Ses på vattnet!

  • niklas_s

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 11:30

    respect johann!

  • s

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 11:17

    IAN FOR PRESIDENT!

    Lätt att jag skulle rösta på dig om du ställer upp i valet! Vi skulle ha så sjukt mycket roligare! Läs Ians blogg så fattar ni!

    /Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmklipp ifrån åsa.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.