Senaste nytt Forums Finns det något bra surfställe i Göteborg?

  • Finns det något bra surfställe i Göteborg?

    Publicerad av safesurfer på 19 augusti, 2003 vid 16:25

    JAg har kittet i Åsa men bor i Götet. Det är lite långt att pendla till Åsa efter skolan. Det är väl två mil ut till långedrag från skatås där jag bor men då kan man cykla. Frågan är om det finns något bra ställe där att segla dvs inte för byigt och okej med riggplats och så. Kan eventuellt ha bräda hos en kompis vid hinsholmen. Eller är det värt att pendla, tar typ 1,5timmar att komma till stugan.

    hjeltman svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • the_novice

    Medlem
    19 augusti, 2003 vid 21:41

    Det går bra att gå i längst ut i Hinsholmskilen (mindre bra att rigga) och sedan kan du ju segla ned till Fiskebäck, där är det nästan alltid ngn ute. Vattnet är mest choppigt tycker jag men o andra sidan går det väl att segla på allt från syd till nord (via väst).

  • karapp

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 08:31

    I fiskebäck kan man få bod å ha grejorna i…
    vet att de kö lista å så iåförsig…

    åk ner å snacka med de lokala surfara där, de har nog tips och är nog säkert där idag…

    Annars finns björlanda, dock lite jobbigt att ta sig till och vet inte hur det är med å ha grejorna där. Det finns dock en seglar klubb där, möjligt att de kan ordna med plats för surfgrejer…

  • hjeltman

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 08:37

    Jupp.. Kölista på bodarna i Fiskebäck. Har stått i kö över 1 år nu.
    Jag har hört allt från att kön är 3år – 15år.

    Men som sagt, i Fiskebäck finns det Riggdäck mm. plus en massa trevligt folk. smile.gif
    Att det sedan är byigt och choppigt är en annan femma wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Finns det något bra surfställe i Göteborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.