Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna stängt

  • Fituna stängt

    Publicerad av getwet på 1 oktober, 2011 vid 08:16

    tar det igen, dj…. androidtelefon som djävlas med mig.
    Men nu blir det rätt istället.

    Tyvärr har jag nu fått uppgifter om att vägen till Fituna är avstängd med stenbumlingar vid sista kurvan. vad detta kommer att innebära inför framtiden har jag ingen aning om, men just nu är spotet tydligen bommat. Södertörns surfklubb kollar upp…….

    Vore bra om någon kan bekräfta att det är avstängt då jag själv just nu befinner mig på Öland.

    henryk svarade 12 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rizze

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 11:36

    Tråkigt om det stämmer 🙁

  • tbsurf

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 11:54

    Det är så satans sorligt det här 🙁

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 13:45

    Stenbumlingarna talar uppenbarligen sitt eget tydliga språk! Själv har jag aldrig seglat vid Fituna men jag förstår att det känns bistert.

    I det fall Ni söker alternativ för sydliga vindar vill jag bara upprepa uppslaget om att testa Bruket ute på Muskö. Spoten kanske inte motvarar förutsättningarna vid Fituna men man är snabbt där om man åker från stan. Bilväg ned till vattnet, lätt att parkera vid vändplanen, en bärsträcka med prylarna i vägens förlängning, liten sandstrand att starta från och inga sura grannar eller båtar som stör. Några av Er har säkert redan testat Bruket och kanske har en uppfattning?

  • vindsokaren

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 13:59

    Varför!
    Känns inte som man stör en levandes själ när man är där även när det är fullt med surfare.

  • dr-masse

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 20:11

    Det var då själva f-n. Dags för aktivitet!

  • marden

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 20:33

    är det inte “bara” tillfällit då ?
    när jag var där för någon vecka sen hade dom börjat röja lite skog för att hämnta mer grus från grustaget..
    och nu ser det ut som dom ställt dit lite maskiner för det och vill kanske inte ha ner rövare dit då ?
    det var ingen stor yta dom röjt så det såg ut att bli “lite” grus till husbehov
    eller så tyckte dom att parkeringen behövde bli större 🙂

  • electric

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 23:29

    Fick just nys om detta och fick en smärre chock. Men som Micke skrev så kollar Södertörns surfklubb upp detta.

    /Lars

  • eastenhill

    Medlem
    2 oktober, 2011 vid 13:10

    Flytta på stenarna, Ring Samuelsson´s, Några störar i skogen sen är det bara att putta bort dom

  • electric

    Medlem
    2 oktober, 2011 vid 16:21
    Eastenhill;671654 wrote:
    Flytta på stenarna, Ring Samuelsson´s, Några störar i skogen sen är det bara att putta bort dom

    Det kommer att funka en gång. Sedan är vi portförbjudna på Fituna för all framtid.

    /Lars

  • swe-496

    Medlem
    2 oktober, 2011 vid 18:12

    Bra där Lars.. Jag hoppas som andra här att det bara är tillfälligt. Förstår dem om de vill fixa grus och sand ifred utan massa påhälsningar av ljuskyggt folk…Hoppas på det bästa.. Micke. Har du möjlighet att kolla med markägaren? Tänkte du bor ju i närheten iaf.

  • pete

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 08:29

    Puffar upp denna viktiga tråd inför kommande sydliga höströkare. Någon ny info? Man kan ligga sömnlös för mindre…

  • henryk

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 08:41

    Precis, j…. nyfiken på vad som händer…. Har ju betalt mina 100:- till klubben och förväntar mig att allt går geschwinnt :-P. Ställer gärna upp om ni behöver hjälp!
    /henryk

  • electric

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 09:42

    Kontakt har nu tagits med ägaren av Fituna. Krossverksamheten och därmed avstängningen är tillfällig och beräknas påga ytterligare 14 dagar, därefter kommer det att fungera som tidigare, i alla fall t.v.

    Som vi alla sett finns där ibland utbrända bilar och annat. Blir det mer problem med sådant så kommer ägaren att fundera på ev. regleringar av vägen. Ägaren har en positiv inställning till vindsurfing och lösningar kan i så fall komma att diskuteras med Södertörns surfklubb.

    /Lars
    för
    Södertörns surfklubb
    http://www.sodertornsurf.se sodertornsurf@gmail.com

  • henryk

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 09:48

    Skönt att höra!
    Tack för info och engagemang!
    /henryk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna stängt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.