Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna sviker inte

  • Fituna sviker inte

    Publicerad av petalz på 9 juli, 2011 vid 19:16

    Tänkte bevisa alt. avfärda min teori idag om att kallfrontpassage och rätt grundvind MÅSTE ge bris! Åkte därför till Fituna på em, dock med extremt låga förväntningar eftersom det var bleke överallt…utom på Himmerfjärden. Var halvdant när vi kom men drog igång när molnen försvann vid halv sex kanske.

    Det blåste såklart inte 5.0 som en bra dag men framåt sex-snåret så va de bra drag i 8.5 iaf. Har man stora prylar o vill segla i shorts så e det perfekt.

    Slutsats: det stämmer att det alltid är bris på Fituna på sommaren om vädret är fint! Dessutom tycker jag mig ha noterat att brisen, om den är svag gärna kommer igång rätt sent. Det blåste fortfarande lika bra när vi åkte hem vid halv åtta.

    Ni andra två eller tre som var där åkte hem för tidigt :cool2:

    / Peter

    junksurf svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • slim_jim

    Medlem
    9 juli, 2011 vid 19:32

    Det blåste i Dalarö oxå, gässade helt OK mellan 15 och 18 då jag var där…

    Var där och bada med ungarna så jag var inte ute själv men ett tiotal kitare verkade ha kul, såg bara ett segel på vattnet.

    Hade nog funkat med 6.5

  • petalz

    Medlem
    9 juli, 2011 vid 20:02

    Kollade faktiskt Dalarös vindmätare på väg till Fituna o tänkte att man skulle åkt dit istället för en gångs skull…=) Den visade 7 nånting vid halv fyra. Men sjöbrisen på Dalarö verkar sjukt mkt mer opålitlig än på Fituna

  • surfslusken

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 00:49

    Helvete oxå att man missat ännu en perfekt 8,5 dag i Fituna. Man bor tyvärr på fel kust:(

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 12:07

    Kul med lite vind! På Horsfjärden blåste det upp på eftermiddagen men p g a andra engagemang missade jag dessa sena timmar! Senaste veckan har det blåst lör, sön, ons och lör. Avvaktar för att se om det drar på i dag igen?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 14:35

    Klent med vind sö eftermiddag. Det räckte dock till planing i byarna:17 knop med 9.0.

  • surfslusken

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 18:21

    Låter ju helt underbart! Hur ser de ut kommande veckan, värt en resa upp från Varberg?

  • petalz

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 19:34
    surfslusken;661699 wrote:
    Låter ju helt underbart! Hur ser de ut kommande veckan, värt en resa upp från Varberg?

    Självklart! trodde iof ni sysslade med vindsurfing på västkusten? Här seglar vi bara bräda…

  • junksurf

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 20:00
    surfslusken;661636 wrote:
    Helvete oxå att man missat ännu en perfekt 8,5 dag i Fituna. Man bor tyvärr på fel kust:(

    Haha!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna sviker inte

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.