Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flytväst vs. Impactväst?

  • hengo

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 20:54
    pjoter;610049 wrote:
    har väl ett antal rävar här som knasat revbenen om jag inte minns fel. Sen finns det tyvärr ett par i världen som pajat ryggen så nog finns det väl ändå anledning till impactväst även om den såklart inte skyddar allt.

    Hengo, det är väl inte bara kitesurfare som kör med väst precis. Har funnits länge inom wake. Sen är det inte alla coolingar som kör med det men det är ju helt upp till en själv.

    Dock är jag av uppfattningen att förutom att det är tragiskt så känns det rätt surt å lägga en hel massa skattepengar på att nån kid mosar skallen för att det inte är ballt med hjälm i parken.

    Att det inte är ball med skydd finns ju inom de flesta grejer. se på idioterna (framförallt ameriker) som leker totalt oskyddade med mc. Likadant tog de lång tid innan det blev ok inom skidvärlden, ishockey mm. Det är väl bara så enkelt att folk är i allmänhet för korkade för sitt eget bästa. 🙂

    de handlar inte om att vara ball, kör alltid hjälm när de ska snökitas eller åkas snowboard. Gott att se hur trenden vad det gäller hjälmanvändande förändrats under de senaste åren.

    Har bara svårt att se användingsområdet för impactvest när de gäller kite,

  • jakobb

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 21:42

    Jag har märkt att jag nästan tittar lite snett på folk som inte kör med hjälm när det gäller snowboard, i alla fall när man kör i parken. Tror dock att man underskattar vattnets “skadeförmåga” eller kanske det som finns under ytan…

  • henkelu

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 22:46
    hengo;610032 wrote:
    Selen skyddar tillräckligt och blir du nockad så drunknar du ändå, men ptja, visst kiteSURFING är ofta den materialintensives favoritbrädsport så kör hårt 🙂

    Ha Ha Ha!!! Så jävla bra!

  • pjoter

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 07:21

    Hengo, Jag har kört med väst några ggr när jag tränat på slider, selen täcker ju bara upp en bit. Dock är jag en feg gammal gubbe iofs. 🙂

    Samma e de nästan jämt hjälm när det kitas, spec på obstacles.

    Annars efterfrågar jag mer en sjysst kite-suspensoar. av nån anledning är jag en mästare på att sätta s-bend to balls.

  • farbrorfraz

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 08:55

    kanske denna…?

  • humeenils

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 10:05

    Den gillar jag! Någon webbshop som säljer? Isf länk;)

  • skotten

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 15:46

    haha why do the balls always hurt.. and why bother shaving them if it just itches?

  • windyboy

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 17:01
    hengo;610032 wrote:
    Selen skyddar tillräckligt och blir du nockad så drunknar du ändå, men ptja, visst kiteSURFING är ofta den materialintensives favoritbrädsport så kör hårt 🙂

    Hahahaha,

    Seriöst då. Jag skall skaffa en hjälm till kitingen eftersom det ibland har visat sig finnas lite stenar här och var. Ibland kan det också bli väldigt grunt så det kan nog vara en bra investering. Sedan är det ju så att kiting som alla andra brädsporter kommer att medföra skador hur mycket man än skyddar sig. Mitt tips. Investera i en bra olycksafallsförsäkring som täcker privat läkarvård och utebliven arbetsinkomst mm.m

    Beträffande snowbord och hjälm är jag av den konservativa skolan som tycker att det är töntigt med hjälm i parken. Att åka i parken handlar om fet stanc, XL kläder och hellre ett par feta lurar än hjälm. När jag kör okända bergstoppar i Sierra Nevada (och andra ställen där stupen inte är utmärkta) vill jag dock helst ha hjälm, lavinsändare, spade och rep.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flytväst vs. Impactväst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.