Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing För stor rigg?

  • jr555se

    Medlem
    20 september, 2011 vid 21:18

    gött! alltid skoj att kolla gopro(antar att det är en sådan tingest) rullar =)
    snygga gippar!

    Nu hade du iofs klippt bort själva “komma upp i planing” delen, men Jag tycker att det är förhållandevis mkt bräda i vattnet, ungefär där jag gissar att rockern börjar/slutar.
    Kanske leka lite med mastfotsläget kan hjälpa(?) flytta bak något för att få mer tryck bakåt. För mkt så blir den ju lite okontrollerbar.
    Eller större fena för mer lyft(?)
    Är dock inte erfaren nog för att Veta(ja du ser ju hur jag håller på i ett annat näsaäng klipp) att det skulle hjälpa, bara ren teori, änsålänge 😉
    har själv provat med mastfotsflyttande av typen minst 5cm hit och dit för att märka ngt och brädan mår verkligen bra av att inte ha mastfoten sittandes i mitten jämt.

    edit. gjorde en koll och max 8.0 på din bräda, och Tror faktiskt inte att riggen är för stor, kanske inte optimalt men det får ngn mer kunnig uttala sig om.

    -johan

  • mr-jibe

    Medlem
    22 september, 2011 vid 09:49

    Undrar om snubben med det vita seglet från 1:34 och några sek framåt är jag?!? 😀 Kommer du, annerborn ihåg vad det va för bräda (snubben med vita seglet, som kan vart jag)??

  • annerborn

    Medlem
    22 september, 2011 vid 09:56

    Nä, jag kommer inte ihåg vad det var för bräda, men jag har för mig att “du” hade nån sorts mössa eller huvudbonad och att “du” var ensam om det. Kan det stämma?

  • kinetic

    Medlem
    22 september, 2011 vid 10:25

    Helt OT men jag testade min 11m Formula-rigg på min 58cm breda (100liter) slalom/speed planka…Brädan planade “fint” i ca 6m/s o man kunde stå kvar i stropparna i löjligt låg fart. MEN det var helt o-optimalt, kändes fel på alla sätt o vis*haha*

  • jr555se

    Medlem
    22 september, 2011 vid 21:21

    Kinetic, precis sånt vill Jag läsa.. innebär att segel specar är just rekommendationer.
    vad menar du med inte optimalt? Hur märktes det?

    Vad körde du för fena(längd) då? inte formulans får man anta =D

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing För stor rigg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.