Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbjuda kite helt i Apelviken

  • blackadder

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:40

    @debkåusf 495204 wrote:

    Undra hur dom tänker! E dettta ett sätt att vinna politiska poäng? Någon som har janas mailadress? Man måste väl kunna ligga på lite, ju fler destå bättre. Kan ju börja med att ställa jobbiga frågor.

    Kolla din mejl så kan du se hur strävig jag var mot honom…

  • jonaish

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:47
    Blackadder;495207 wrote:
    Kolla din mejl så kan du se hur strävig jag var mot honom…

    få höra, va hota du han med? 😀

  • eagletech19

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:57

    Tjenare

    Detta är säkert någon som vill få bort alla från Apelviken oavsett vad det är för typ av surfare.
    Detta drabbar helt klart surfshoparna och krogarna:wink: i Varberg hårt,så detta måste klart få ett slut snart.

    Apelviken har ju funkat bra länge och kommer säkert bli bra igen om vi bara hjälps åt att få dom att förstå att Varberg helt klart kommer få MYCKET mindre “turister” som faktiskt åker ofta och länge för att surfa där. Många stannar i flera dagar-veckor och spendera mycket pengar.

    Hoppas på en bra lösning snart

    Mvh/Roger

  • debkausf

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:58

    jana.nilsson@kommunen.varberg.se
    Jag tänker också maila, som privatperson dock!

  • sourra

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 19:13

    Gör det men tänk på att vi är inte hjälpta av 40 tykna mail från kitande privatpersoner. Det kommer bara elda upp nissen ännu mer.

  • debkausf

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 19:47

    @sourra 495225 wrote:

    Gör det men tänk på att vi är inte hjälpta av 40 tykna mail från kitande privatpersoner. Det kommer bara elda upp nissen ännu mer.

    Frukta icke! Först o främst måste man väl få reda på om det är sant och hur utformningen ser ut! Men vi blir ju absolut inte hjälpta av att sitta tysta o vänta! Eller?

  • sourra

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 19:48

    Kollat din mail sen kvart i sex?

  • rex_milvus

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 23:30

    @sourra 494969 wrote:

    Åhh… Jag blir så matt. Vad har de för fel i huvudet egentligen?

    Syn. Det här landets dagar är räknade, är så trött på det. Synd att man har vänner och familj här, annars hade det varit adios för länge sen.

    Föga konstruktivt gnäll men det kändes rätt just nu.

  • kicken

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 11:31

    men är det värkligen 100% att beslutet kommer att genomföras??
    Fortsätt maila dom! ge fan inte upp, appelviken är ett dreamspot i sverige. lockar folk från många länder enbart för surfingen.

    peace out.

  • hengo

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 11:39

    annars får ni väl börja kriga ordentligt, kitea ändå liksom. vad ska dom göra, arrestera alla?

  • sourra

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 11:40

    Nej det är inget spikat ännu. Ulrik har kontaktat mannen bakom förslaget för att diskutera det hela.

  • blackadder

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 14:33

    @debkåusf 495244 wrote:

    Frukta icke! Först o främst måste man väl få reda på om det är sant och hur utformningen ser ut! Men vi blir ju absolut inte hjälpta av att sitta tysta o vänta! Eller?

    Räcker nog om en gör det…

  • pjoter

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 08:54

    Klart vi ska mass-skicka mail!

    Hur tror ni en demokrati fungerar egentligen? vilket ger mest kraft? 1 person som påstår att han för allas talan eller att 300 pers skickar direktmail.

    Ös på mail, demonstrera gör väsen för helvete! Lägg en demonstration samtidigt med rendesvous och bjud in media. går förslaget igenom gå bärsärkagång.

    De tog ett år av hårda demonstrationer för köpenhamnsungdomarna att få ett nytt ungdomshus men med tålamod å kämparanda fixade dom de.

  • eagletech19

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 10:09

    @pjoter 495488 wrote:

    Klart vi ska mass-skicka mail!

    Hur tror ni en demokrati fungerar egentligen? vilket ger mest kraft? 1 person som påstår att han för allas talan eller att 300 pers skickar direktmail.

    Ös på mail, demonstrera gör väsen för helvete! Lägg en demonstration samtidigt med rendesvous och bjud in media. går förslaget igenom gå bärsärkagång.

    De tog ett år av hårda demonstrationer för köpenhamnsungdomarna att få ett nytt ungdomshus men med tålamod å kämparanda fixade dom de.

    Så du tycker vi surfare ska börja kasta sten och sätta eld på bilar för att få rätt till Havet.:confused2:

    Tror inte det.

    Men vi får kämpa på ett bra sätt tillsammans så kommer detta ordna sig.

    Mvh/Roger

  • pjoter

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 10:23

    nej jag tycker faktiskt vi ska sitta stilla å hålla tummarna för att någon annan tar tag i saken åt oss och skicka iväg ett mail. Det är så dom flesta förändringarna i historien har skett såvitt jag vet……

    Säger inte att vi ska kasta sten å elda bilar, men jag säger att självklart ska vi alla ligga på och maila, demonstrera mm. Inte lägga över det på en person i en förening.

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbjuda kite helt i Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.