Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbjuda kite helt i Apelviken

  • chuckey

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 10:50

    @pjoter 495488 wrote:

    Klart vi ska mass-skicka mail!

    Hur tror ni en demokrati fungerar egentligen? vilket ger mest kraft? 1 person som påstår att han för allas talan eller att 300 pers skickar direktmail.

    Ös på mail, demonstrera gör väsen för helvete! Lägg en demonstration samtidigt med rendesvous och bjud in media. går förslaget igenom gå bärsärkagång.

    De tog ett år av hårda demonstrationer för köpenhamnsungdomarna att få ett nytt ungdomshus men med tålamod å kämparanda fixade dom de.

    Tycker detta låter bra faktiskt, men som sagt inga otrevligheter. Vi kan lösa det om vi är vänliga och visar hur många vi är genom att locka media och eventuellt göra en demonstration. Helt säker på att vi locals hade fått massor av stöd härifrån om det skulle bli en demonstration.

  • brushanen

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 11:06

    @Haze 495050 wrote:

    Kom hem fråm St. Peter Ordinger i går. Där har surfzoner och det funkade sjukt bra. Överträdde man dessa så börjde det tuta i någon lur så alla såg att du var på fel ställen..

    Haha, har du ont in öron nu då Haxe?

    Kan åtaga dig att hålla i tutan?

  • kvabbso

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 11:35

    Men Blackadder vad svarade Sossen då???

  • eagletech19

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 13:59

    @pjoter 495515 wrote:

    nej jag tycker faktiskt vi ska sitta stilla å hålla tummarna för att någon annan tar tag i saken åt oss och skicka iväg ett mail. Det är så dom flesta förändringarna i historien har skett såvitt jag vet……

    Säger inte att vi ska kasta sten å elda bilar, men jag säger att självklart ska vi alla ligga på och maila, demonstrera mm. Inte lägga över det på en person i en förening.

    .
    Tjenare

    Tycker verkligen inte man ska sitta med tummen i rööva utan ta tag i saken som säkert några i Varberg gör nu, och om inte så brukar jag inte snacka utan ta tag i saker personligen så det händer något.
    Vi kommer säkert snart få reda på hur allt står till i Varberg.

    Synes i Varberg när vindarna kommer till Tävlingen

    //Roger

  • happymagnus

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 14:17
    debkåusf;495219 wrote:
    jana.nilsson@kommunen.varberg.se
    Jag tänker också maila, som privatperson dock!

    Jag tänker också skicka mejl till Nilsson i egenskap av turistjävel. Om ärendet går ut på remiss är det viktigt att ni ser till att bygga opinion emot det direkt via såväl media som de byråkratiska kanalerna. Kanon att VSK sköter den officiella talan, men jag anser att det kan vara bra att framföra sina åsikter även i egenskap av privatperson.

  • blackadder

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 14:39

    @kvabbso 495545 wrote:

    Men Blackadder vad svarade Sossen då???

    Har du märkt att det är helg eller?

  • erika

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 15:27

    alskar apelviken o hoppas att vi far kita dar!!!

    ja bor i Tarifa o dar e stranden indelad i tre zoner (bad, vindsurf, kite) under tva manader 15 juli-15 sep. det funkar bra, kanns som att det behovs lite ording pa sommaren men resten av aret ar det helt fritt och det funkar perfekt. Det vore ju kanske bra att lagga fram exemplar for komunledningen, (sager inte att jag vet nagot om saken utan bara att komunen i Tarifa har expremiterat manga ar med olika varianter och det kan ju vara bra att ha ett exempel) verberg ar ju litegrann sveriges tarifa, och tva manader borde ju vara helt tillrakligt i sverige med tanke pa att folk simmar o solar aret runt i tarifa (haha..ok javligt kallat att sola pa vintern har men folk gor faktiskt det)

    och det ar ok med zoner for da far man kita hela dagen, vilken tid somhelst! (och i kitezonen sa gor de inget om kiten ramlar ner pa stranden) och stranden i varberg e ju ganska lang, sa de e ju bara att dela in i tre stora zoner i tva manader. kanns ju helt sjukt om det inte skulle funka, vore ju svintrakigt om man inte skulle fa kora i apelviken, de e ju ett sa bra stalle!! kanns ju lika fel som att man skulle forbjuda kite i Tarifa

  • blackadder

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 15:34

    Det blir inte mycket att surfa på; Apelviken delat med tre… Då blir det som nic säger, bara dom som ger oss dålig publicitet som surfar där => ändå värre problem. Jag tycker att det har varit ganska bra som det varit i år med förbud 10-18. Om bara alla kunde respektera detta.

  • rimsson

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 15:53

    …….if you ignore a problem….it does not exist…..

  • kvabbso

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 16:19
    Blackadder;495590 wrote:
    Har du märkt att det är helg eller?

    du tror inte sossar kollar mail på helger,nä???

  • rtotheg

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 17:00

    Alternativt hitta en vältalig man på steffo som skriver ihop ett mail o att folk lägger till sin signatur för att stöda de som står i mailet

  • blackadder

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 17:20

    @kvabbso 495609 wrote:

    du tror inte sossar kollar mail på helger,nä???

    Tror inte det är såååå många som kollar jobbmailen på helgen vare sig han e sosse eller moderat.

  • ola-h

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 19:38

    (Även) som vindsurfare tycker jag att detta med förbud är idiotiskt. Om det är problem vindsurfare-kajtare så gör vi nog bäst i att lösa det själva. Att blanda in politiker kommer säkerligen slå tillbaka mot alla förr eller senare.

    Sen är det ju inte skitsmart att någon kajtare drar en drake i huvudet på en badare så som det hände i somras. ETT ENDA sådant misstag kan räcka.

  • eagletech19

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 20:24

    @Ola H. 495668 wrote:

    (Även) som vindsurfare tycker jag att detta med förbud är idiotiskt. Om det är problem vindsurfare-kajtare så gör vi nog bäst i att lösa det själva. Att blanda in politiker kommer säkerligen slå tillbaka mot alla förr eller senare.

    Sen är det ju inte skitsmart att någon kajtare drar en drake i huvudet på en badare så som det hände i somras. ETT ENDA sådant misstag kan räcka.

    Tjenare

    Vindsurfare från 1980 till 2001 och kitat därefter till dagens datum.

    Tror du verkligen inte det har hänt otäcka saker mellan vindsurfare och badare som fått stora rubriker ??
    Tycker det funkar fint mellan vindsurfare och kitare runt om i Sverige även om det säkert ibland blir tråkigheter på vattnet.

    Men vi alla älskar att komma ut på havet och ingen kommer vika sig en tum för att få den underbara känslan och det är därför vi måste hjälpas åt med detta som drabbar oss alla om det skulle bli verklighet.

    Mvh/Roger

  • nic

    Medlem
    1 september, 2008 vid 04:08
    Ola H.;495668 wrote:
    (Även) som vindsurfare tycker jag att detta med förbud är idiotiskt. Om det är problem vindsurfare-kajtare så gör vi nog bäst i att lösa det själva. Att blanda in politiker kommer säkerligen slå tillbaka mot alla förr eller senare.

    Sen är det ju inte skitsmart att någon kajtare drar en drake i huvudet på en badare så som det hände i somras. ETT ENDA sådant misstag kan räcka.

    helt rätt

    (å vad har det med saken att göra om samma hänt ws roger? Inger möjligtvis hopp om de kunnat komma undan med det.)

    nic

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbjuda kite helt i Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.