Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

  • nic

    Medlem
    7 november, 2008 vid 13:38

    Sitter å funderar lite.

    Har man rätt bara för att man kallar sig fågelskådare eller är det någon sorts utbildning på detta?
    Jag funderar på vad som händer om jag går med i en fågelskådarklubb och påstår att fåglarna inte alls blir störda av kitar (mer än de blir av segelbåtar, flygplan, etc).

    Då är jag en fågelskådare som påstår motsattsen. Då måste det ju bevisas att fåglarna blir störda vilket jag inte tror går.

    nic

  • eliasp

    Medlem
    7 november, 2008 vid 13:54

    eller så tar man upp frågan med en opartisk utb. ornitolog och ser ifall man kan ta del av några uppgifter ang. ämnet i fråga.. ska se ifall jag kan få tag på min gamle lågstadielärare som arbetar på naturum och se vad han säger..

  • svinet

    Medlem
    7 november, 2008 vid 14:05

    Vore ju fruktansvärt om vi störde denna fågels häckning i viken….

    hehe

  • byguy

    Medlem
    7 november, 2008 vid 14:11
    nic;514257 wrote:
    Sitter å funderar lite.

    Har man rätt bara för att man kallar sig fågelskådare eller är det någon sorts utbildning på detta?
    Jag funderar på vad som händer om jag går med i en fågelskådarklubb och påstår att fåglarna inte alls blir störda av kitar (mer än de blir av segelbåtar, flygplan, etc).

    Då är jag en fågelskådare som påstår motsattsen. Då måste det ju bevisas att fåglarna blir störda vilket jag inte tror går.

    nic

    Det finns risk att dom hackar på dig då.

  • sourra

    Medlem
    7 november, 2008 vid 14:32

    @EliasP 514260 wrote:

    eller så tar man upp frågan med en opartisk utb. ornitolog och ser ifall man kan ta del av några uppgifter ang. ämnet i fråga.. ska se ifall jag kan få tag på min gamle lågstadielärare som arbetar på naturum och se vad han säger..

    Skicka ett PM eller e-post till mig om du får fram något vettigt. Jag ska starta insändarmaskinen när jag kommer hem.

  • mania

    Medlem
    7 november, 2008 vid 15:39

    Man kanske skulle göra upp en dag då alla Sveriges Kitesurfare plockar skräp i någon timme på deras lokala strand? elr kanske spikar upp fågelholkar eller något annat liknande?

    Så ringer man tidningen eller TV. Då bevisar man att kitesurfare är fina människor som värnar om natur och naturliv.

  • djevulen

    Medlem
    7 november, 2008 vid 16:38

    @Vogon Jeltz 514142 wrote:

    EVOLUTION!!!
    det är va ni ska säga till dom

    så här menar du??? http://se.youtube.com/watch?v=L99UMoLvkrI

    har ni kört någon downwind än?jag kommer nog ner i slutet av månaden om vädret inte e för kallt,,,vad sägs om höganäs-hbg i så fall?

  • samhansson

    Medlem
    7 november, 2008 vid 17:34

    hahah, det är lugnt, LaraÅke har trixat med oss i många år. Det blir inte nått förbud, låt de va bara.

  • sourra

    Medlem
    7 november, 2008 vid 18:07

    Sam, är det där nåt ni har skickat in till dom nu eller är det gammal skåpmat?

  • dunder

    Medlem
    7 november, 2008 vid 18:33

    Tycker att det är tid att göra något. Om vi är passiva är risken stor att detta sprider sig till fler surfställen med tiden.

    Iden med en fond för juridisk hjälp är bra, TV och media är ännu bättre. Litte mer information och goodwill kan inte skada.

  • samhansson

    Medlem
    7 november, 2008 vid 18:43

    gammalt, från 2004 eller så, men samma visa hela tiden från den gubben som för övrigt är extremt lik Ugglan i Hedvig & Uggla.

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:06

    @byGuy 514181 wrote:

    Det finns bara en väg att gå:
    Skapa en fond där vi samlar in pengar till juridisk hjälp. Vilka lagar kan hjälpa oss? Det behövs professionell hjälp.

    Kan du inte konsultera syrran?:wink:

  • sourra

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:08
    SamHansson;514318 wrote:
    gammalt, från 2004 eller så, men samma visa hela tiden från den gubben som för övrigt är extremt lik Ugglan i Hedvig & Uggla.

    Men det är inte Ugglan som skrivit artikeln. Du har inte lust att bara ändra lite i er gamla text och skicka den igen till vart ni nu skickade den. Vart var det?

  • samhansson

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:10

    bättre att ligga lågt, om vi inte finns är det inte mycket de kan göra

  • fesen

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:10

    @byGuy 514266 wrote:

    Det finns risk att dom hackar på dig då.

    En kille kan vi väl offra för den goda saken?!?! 😉

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.