Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

  • sourra

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:12

    @SamHansson 514324 wrote:

    bättre att ligga lågt, om vi inte finns är det inte mycket de kan göra

    Men om det tänkt att kötta igenom förslaget så är det väl dumt att ligga lågt?

  • samhansson

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:17

    kommer inte lyckas, men om så är det bara köra på endå, vad ska de göra???

  • rusiak

    Medlem
    7 november, 2008 vid 19:37

    Men väldans vad ni går igång på det här med kitesurfandet. Hur gör vi med transistorradio-spelandet? Det gör mig ängslig…jag är rädd för förändringar.

    Johan, keep up da good work. Såg ditt mail, du har min röst för att fixa ngt skrivet. OM det är rätt väg att gå d.v.s., men borde väl rimligtvis vara.

    //Alex

  • stoffe1980

    Medlem
    7 november, 2008 vid 20:01

    Vi har haft problem i Karlskrona med, men vi knöt handen i byxfickan och bemötte dom vänligt. Vi erbjöd dom att titta på fåglarna när vi körde och det visade sig att vi inte störde dom det minsta. Men ändå gick vi halva vägen var, som att inte köra för nära stranden och en ö där dom häckar bara för att slicka lite extra. Så försök få en en såndär kikare på er sida så ska nog allt gå bra.

  • happymagnus

    Medlem
    7 november, 2008 vid 21:08

    Nu verkar ni ha litet mer problem än här på östkusten. Jag brukar prata med ornitologerna på Torö och aldrig har någon klagat på att vi stör. Det är snarare “kul att ni är här, det är alltså inte bara vi som trotsar vädret idag, du vet fåglarna gillar också vinden…” Gjordes det inte en studie av drakarnas påverkan på djurlivet i södra Sverige för några år sedan? Jag tror alltid på att bli kompis med fågelgubbarna, ju fler som gillar naturen, desto lättare blir frågan med tillträde till stranden i dialog med kommun, markägare, etc.

    Förbrödra er i http://www.sofnet.org/index.asp?lev=150&typ=1

  • hektor

    Medlem
    7 november, 2008 vid 21:34
    HappyMagnus;514343 wrote:

    vi hjälper dem med lite webb, de låter oss surfa…

  • mania

    Medlem
    7 november, 2008 vid 22:08
    HappyMagnus;514343 wrote:
    Nu verkar ni ha litet mer problem än här på östkusten. Jag brukar prata med ornitologerna på Torö och aldrig har någon klagat på att vi stör. Det är snarare “kul att ni är här, det är alltså inte bara vi som trotsar vädret idag, du vet fåglarna gillar också vinden…” Gjordes det inte en studie av drakarnas påverkan på djurlivet i södra Sverige för några år sedan? Jag tror alltid på att bli kompis med fågelgubbarna, ju fler som gillar naturen, desto lättare blir frågan med tillträde till stranden i dialog med kommun, markägare, etc.

    Förbrödra er i http://www.sofnet.org/index.asp?lev=150&typ=1

    Det känns oerhört fel att betala in pengar till en av föreningarna som kan lyckas förbjuda kitesurfing.

  • psychonauten

    Medlem
    8 november, 2008 vid 16:56

    @Zilversurfarn 514114 wrote:

    trans.gif
    2008-11-06 15:44
    Kitesurfare stoppas längs delar av Hallandskusten
    trans.gif
    Länsstyrelsen förbereder förbud mot kitesurfare längs flera fågelrika delar av Hallandskusten.
    trans.gif
    HALLAND. Det beskedet ger länsstyrelsens biolog Lars-Åke Flodin efter nya klagomål från fågelskådare som anser att kitesurfarna skrämmer bort fåglarna från stränderna. Även närboende och andra strandbesökare har klagat.

    Redan för fyra år sedan krävde ornitologerna i Halmstad att brädåkarna med sina fallskärmar skulle motas bort från alla naturreservat längs kusten.
    Men att bara stoppa kitesurfarna rakt av går inte. Ett sådant förbud kan bara införas när man ändå ser över alla regler i de gamla reservaten.
    – Många föreskrifter är otidsenliga. Här finns till exempel förbud mot att “spela transistorradio”, konstaterar Lars-Åke Flodin.

    – Bland de områden som kommer att få nya föreskrifter märks viktiga fågellokaler som Vallda, Gamla Köpstad, Grimsholmen, Tylön, Malön och Morups tånge.
    Även området mellan Utteros och Björkäng ska få någon form av skydd för fåglarna.
    Lars-Åke Flodin kan inte utlova någon tidsplan.
    – Kanske kan något ställe bli klart till sommaren om ingen har synpunkter eller överklagar.

    Bara direkt berörda sakägare kan överklaga, och dit räknas knappast kitesurfarna. Men de kan förstås höra av sig och ha synpunkter på olika förslag som alla andra.

    Det där hoppas jag inte ni låter ske utan väpnad kamp!

    Jävla fågelskådare från h***tet.

  • egget_

    Medlem
    8 november, 2008 vid 22:11

    I kiiiiiiiiiiiiiill you!!!

    /Achmed

  • sourra

    Medlem
    8 november, 2008 vid 23:48

    Chill out. We’re on it.

  • skotten

    Medlem
    9 november, 2008 vid 10:28

    PANG… SQWaaaaaaak…..

  • byguy

    Medlem
    9 november, 2008 vid 21:30
    andersbq;514322 wrote:
    Kan du inte konsultera syrran?:wink:

    Hon är alldeles för snäll Anders. Börja kita nu, jag kan lära dig. Enkelt och kul.

  • sourra

    Medlem
    10 november, 2008 vid 11:09

    Jag ser nu att HN har lagt ut denna nyhet ännu en gång och daterat den 10 november. Undrar hur det kommer sig?

  • surfmc

    Medlem
    10 november, 2008 vid 15:31

    @sourra 514779 wrote:

    Jag ser nu att HN har lagt ut denna nyhet ännu en gång och daterat den 10 november. Undrar hur det kommer sig?

    Det var förstasidestoff i dagens tryckta HN, stor bild på första sidan och artikel med bild på andra sidan.

  • surfmc

    Medlem
    10 november, 2008 vid 15:37

    @rusiak 514333 wrote:

    Men väldans vad ni går igång på det här med kitesurfandet. Hur gör vi med transistorradio-spelandet? Det gör mig ängslig…jag är rädd för förändringar…..//Alex

    Jag tror att det förbudet gäller stenhårt och det inkluderar efterföljare som din feta vita spelare som du planerat att bära på axeln hela sommaren.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.