Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

  • sourra

    Medlem
    10 november, 2008 vid 16:24

    Det klart tröttaste med deras förslag är att endast ett av områdena där förbud förbereds är ställen där det faktiskt kan skymta en kite ibland och det är norr om Björkäng. Som jag ser det är det här en principfråga för oss. Man kan inte bara hävda att allt blir bra om man förbjuder oss. På SR.se (http://www.sr.se/halland/nyheter/sokresult.asp?first=1&last=20&from_date=1990-01-01+00%3A00%3A00&to_date=2008-11-10+17%3A21%3A31&page=1&intUnitID=220&programID=220&nyheter=&Artikel=2427135&strSearch=l%E4nsstyrelsen) står att läsa att bakgrunden till förbudet är att antalet vadare, måsar och tärnor minskat och det ska tydligen bero på oss. Jäkla lustigt resonemang de för. Birds are for turds.

  • mania

    Medlem
    10 november, 2008 vid 16:27

    Kan inte VarbergsSurfklubb fixa något seriöst där man kan skänka valfri summa till detta.
    Någon som har en jurist på G??

  • peda

    Medlem
    10 november, 2008 vid 18:03

    Mitt förslag lyder: debkåusf snackar med sin kontakt hos ornitologerna, Hildwing heter han viss. -Sen tror jag alla problem löses…

  • skotten

    Medlem
    10 november, 2008 vid 20:43

    I have contacts in Landstyrelsen really cool chick.. I will call her tomorrow if you tell me what to ask.

  • surfbasse

    Medlem
    10 november, 2008 vid 21:07

    Jag lovar att lämna stränderna i fred till fåglarna den dag fåglarna lovar att aldrig mer skita på min bil vilket dom förmodligen aldrig kommer sluta med.

  • krillan82

    Medlem
    11 november, 2008 vid 20:20

    bara jag som börja ta dom där förbuden oseriöst. De e för fan förbjudet att köra för fort. Någon som inte har brutigt mot den reglen`? Jag skulle vilja veta påföljden. Ska vi inte bara ta å skita i alla förbud. Vem hänger med på Måkläppen runt nån dag 🙂

  • edorf

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:45

    skate.. måste jag säga det igen.. HÅLL DIG BORTA från förbuden på näset annars jävlar!!

  • krillan82

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:49

    @edorf 515148 wrote:

    skate.. måste jag säga det igen.. HÅLL DIG BORTA från förbuden på näset annars jävlar!!

    HiHiHi kan du fetglömma. från och med nu är det bara förbudna platser som gäller. Tippen, måkläppen, parkvägen, KANALEN, svanrevet. WAZZZZZAAAAAA

  • edorf

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:53

    kör kanalen den e najs.. iaf östersjösidan.. finns inget förbud där.. enda förbudet som finns med kanal är väl segelpassage. och det gör man väl inte om man leker innanför pirkanterna?

  • krillan82

    Medlem
    11 november, 2008 vid 22:14

    ska kräva broöppning hela tiden. så man kan köra litta fram å tebax. Å så länge du kör för fort kommer jag skita i förbuden.

  • sourra

    Medlem
    11 november, 2008 vid 22:21

    Frode, vad är det för ståhej om Näset hela tiden?

  • nic

    Medlem
    11 november, 2008 vid 23:21

    Inte för att jag planerat bryta några förbud där nere men det kan väl knappast bli värre för er än vad det redan är på näset?

    nic

  • edorf

    Medlem
    12 november, 2008 vid 01:19

    I ÅR har förlorat en stor bit av parkvägen.. det är väl ett ganska tydligt tecken på att det kan bli värre..

    om folk nu vill engagera sig i att stoppa förbud och gå upp till kamp mot fågelskådare, kommuner och Länstyrelser. så får de iaf börja sopa rent framför sina egna mattor först.

    Visst vill vi alla kunna surfa downwinds på flommarna i falsterbo eller i secret lagun, som de gamla rävarna kunde göra på sin tid, men vi kan inte det nu.

    jag menar någon måste reagera på detta.. hade jag skrivit att jag inte tänker rigga vid fotbollsplanen i habo utan framför kiosken under sommar tid eller att jag kommer parkera bilen nere i habo.. så hade ni alla gått i taket och sagt att “det får man inte göra”, “idiot vill du sabba för oss andra” “vi kommer bli utslängda”” och många andra tragiska meningar.

    när folk då börjar med att starta ämnen som” vad händer om jag struntar i förbuden och kitar på måkläppen och secret lagun” så måste juh någon reagera. för er som inte bryr er om näset så är det väl en jättekul diskussion men jag som local måste väl kunna få säga ifrån?

    rätta mig om jag har fel..

  • skotten

    Medlem
    12 november, 2008 vid 02:14

    fuckin right man… flatwater boys have no respect for others…

  • sourra

    Medlem
    12 november, 2008 vid 08:32

    Svar på tal: http://www.hn.se/m_opinion.php?avdelning_1=112&avdelning_2=275&

    För övrigt borde ni i Skåne organisera er. Att sitta och debattera på Steffo gör inte mycket skillnad i verkliga världen.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud mot spela transistorradio…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.