Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fördelar med boots?

  • lelleee

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 13:14

    Jag tycker att vi ska försöka konvertera alla kabelåkare, wakeboardåkare och snowboardåkare till straps så att dom också får ta del av strapsens najsiga fördelar

  • sourra

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 14:17

    Om man är nybörjare och har svårt att komma runt efter att man kraschat uppochned/bakochfram så är det kanske inte super duper att köra i boots som är svåra att komma ur. Men så snart man har bra kite+brädkontroll och kör med en korrekt stance så är det inga konstigheter att köra boots så länge man håller sig inom windrangen. Sen kan man såklart låta bli kitelooparna för säkerhets skull. Självfallet är det upp till var och en hur och vad man vill köra och tycker man det känns osäkert kan man ju låta bli. (Apropå vad man kör, och hur, kan jag bli innerligt trött på allt tjat om “Wakestyle” och “Strapless”, speciellt i filmtitlar. Låt åkningen beskriva vad det handlar om.)

  • petting_4

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 13:11

    Jag har körde med boots i ca 1,5 år och jag älskade det. Hade problem med att jag slant ur stropparna vid popp och i hoppen. När mina sista boots bröts av på mitten så började jag med straps igen (dock med heelstraps) och har utvecklat min stil enormt. Dakine Raptor heelstraps håller tillbaka foten om det är det problemet gäller. Min erfarenhet av boots är: Du sitter kanske bättre fast i brädan och tappar den inte lika lätt. Sparar fotleder och blir mer wakekänsla. Nackdelar: Väger bly, tar plats spränger knäna i stället för fotlederna.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fördelar med boots?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.