Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förhoppningar inför surfåret 2008!?

  • Förhoppningar inför surfåret 2008!?

    Publicerad av trasurfarn på 31 december, 2007 vid 16:22

    Vad har du/ni för förhoppningar inför surfåret 2008?
    Jag hoppas kunna lära mig att slappna av bättre och inte parera i onödan när det går vågor när jag vindsurfar på min rundbottnade bräda Grego . Träning ger färdighet!
    Jag hoppas även få många härliga och roliga surfstunder på tandembrädan med min polare; hans barn, en autistisk tjej eller helst av allt:
    En tandemsurftur med min fru!
    Träsurfarn

    rydstrom svarade 16 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • psn

    Medlem
    31 december, 2007 vid 16:33

    År 2008 är året då vattenstarter inte längre ses som något jag måste fokusera så mycket på för att sätta. År 2008 är också det året då samtliga gippar sitter bekymmerfritt. Vindarna kommer förövrigt ständigt vara gynnsamma vilket tillsammans med en perfekt avvägd segelgarderob ger evig planing, så även på den inplanerade surfresan. Det är min förhoppning 🙂

    Gott nytt 2008 alla medsurfare!

  • rasmus_w

    Medlem
    31 december, 2007 vid 17:05

    2007 års mål var att skaffa en bräda som passar klockrent till 5.7, som är kartongny, och att hinna segla den innan året är slut.

    2008 års mål är främst att använda den brädan. I sommar ska jag sätta mina första duckjibes på mer än tio år och givetvis ska de vara lika grymma som när jag var 20, jag ska släppa framhanden redan på halvvind, göra en sjukt tajt sväng och slöra ut ur gippen med grym speed. Frågan är ju såklart om freewaven fixar det eller om det behövs mindre bräda, men jag antar att det borde funka. Plus såklart om mina axlar fortfarande pallar sånt utan att gå i bitar.

    Eventuellt blir det lite fler brädor, en formula och en riktigt liten vågis och kanske en slalombräda skulle sitta fint men jag känner inte att jag måste skaffa allt bums, kanske köper jag några av brädorna 2009, trots allt behöver jag nya riggar om jag ska ha nya brädor. Vad är vitsen med en 68 liters vågis om man inte äger en 3.3:a eller en formula utan formularigg?

  • msjufyra

    Medlem
    31 december, 2007 vid 17:06

    Duckgippen i all blygsamhet…

  • rasmus_w

    Medlem
    31 december, 2007 vid 17:23

    En sak till: Hålla vikten och ligga i lika hårt på gymmet som tidigare så jag faktiskt fixar att segla en xxs-vågis. Sen jag fick jobb har jag lagt på mig över fem kilo på två månader tack vare mer mat, mindre sömn och mer sötsaker.

  • surfslusken

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 00:00

    Att kröka mindre!

  • pugge

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 01:37
    surfslusken;436210 wrote:
    Att kröka mindre![/quot

    Du kan inte mena allvar!????

  • pelle_o

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 02:01

    @surfslusken 436210 wrote:

    Att kröka mindre!

    Ett lätt löfte, mera är svårt. Själv hoppas jag lära mig mera i SA i år än förra vintern.
    Ha de gott och låt vindguden vara med oss.

  • nlc

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 02:51

    @surfslusken 436210 wrote:

    Att kröka mindre!

    och då snackar vi bommar inte arm? 😉 ref

  • el_duderino

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 17:15

    @surfslusken 436210 wrote:

    Att kröka mindre!

    Ditto!

  • rydstrom

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 17:27

    Måler 2007 var att sätta vattenstarten och gippar klockrent, lär mig hoppa lite på vågorna…. vattenstart och hopp är funkis.. så inför säsong 2008 blir det gippar och framåt som gäller… så får vi se vid utvärderingen nästa vinter hur det gått…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förhoppningar inför surfåret 2008!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.