Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkringar

  • fesen

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 22:49

    @getwet 358117 wrote:

    Allrisk (en tilläggsförsäkring) däremot ska ersätta skador (om dom faller in under villkoren) på normal lösegendom som orsakats av en yttre oförutsedd händelse på egen eller lånad egendom. Idag är windsurfingutrustning undantagen där, förvånar mig mycket om kite skulle vara med. (windsurfingutrustning klassas som småbåt, eftersom dess huvudsakliga uppgift är att färdas på vatten, vilket även en kitebräda är)

    Jag har IF för min hemförsäkring…med ett allrisktillägg.
    Jag kollade upp lite för skojs skull hur det låg till.
    Som sagt…dom diskuterade en hel del och bad att få återkomma.
    Nämnas skall att jag även frågade om försäkring för olycksfall…för det anser jag vara mycket viktigare än mina surt förvärvade prylar…trot eller ej.

    Så här sa dom till mig….just då:

    Olycksfallsförsäkring kan du glömma….om det inte är så att vi går ihop ett stor gäng i ett förbund eller stor förening. (Tänk idrott…eller t.ex. fallskärmshoppare…som har försäkringar fastän det är VÄLDIGT vanligt med diverse sakdor inom den sporten)

    Allriskförsäkring….ja…den skulle t.ex. gälla om jag eller någon annan råkade backa över min bräda. Eller om jag fått mina kitegrejor stulna ur bilen, förutsatt att jag varit normalt aktsam…larm och insynsskydd o.s.v.. Detta skulle dock inte gälla om det hände hemma på parkeringen…för då skall man tömma bilen. Normal aktsamhet…jag säger det igen. 🙂 Jag kunde t.o.m. få ersättning om jag körde sönder grejjorna…bara jag inte varit oaktsam…för oförutsedda saker kan faktiskt hända.

    Men som sagt….det gäller nog ha tur med vilken handläggare man råkar få. Sedan kanske det är fint om man inte är ständigt återkommade i sitt försäkringsbolags skaderegister….

    //Robban

  • fifi

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 23:23

    Jag har länsförsäkringar och de tog också emot min knäckta bräda, inga problem alls.
    Däremot låtsades de att de inte hörde när jag sa att jag sysslar med kitesurfing när vi hade en försäkringsgenomgång och jag skulle köpa till extra reseförsäkring, haha….min handläggare var i alla fall juste och nonchalerade att det flög ur min mun!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkringar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.