Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första brädan man ägde…

  • mes

    Medlem
    1 april, 2008 vid 08:49

    Beachboard inköpt på Intersport 1985. Den ålade sig fram över skvalpet. Grymt skön!!!

  • charlieb

    Medlem
    1 april, 2008 vid 09:01

    Jet (vet inte om det var en ts eller en gti) spelar nog ingen roll. Killen som sålde den i en källare vid nuvarande konserthuset i Linköping (SM-Final!) gick i konken innan jag han betala…(eller Pppa ska det väl stå, det var han som fick äran att betala 3 000:- inkl bräda rig och long john med bolerojacka sug på det ni…

    22kg plast, planade som fan och fort gick det!

    C

  • stinger

    Medlem
    1 april, 2008 vid 09:15

    Första gången på bräda var på en Beachboard, första egna var en Surfpartner PAL.

    Många som har haft Surfpartner som första-bräda, svensk kvalité 😉

  • g_l

    Medlem
    1 april, 2008 vid 10:09

    Beach Board! På den kuhnde man göra allt möjligt skoj som tex segla på högkant, segla med masttoppen i mastfotshålet mm, eller om man backade brädan så fick man en rund tail och kunde fotstyra i lätta vindar.
    Kanske dags för veteranbrädsrally eller liknande. Någon som har ett ex kvar??

  • joli

    Medlem
    1 april, 2008 vid 10:17

    Mistral kailua -82 (?). Seglade från ca 80-85 sen blev det uppehåll och började igen 2001. Mistralen finns fortfarande kvar, kanske skulle plocka ut den någon dag.

  • g_l

    Medlem
    1 april, 2008 vid 10:18

    Kanske dags att anordna en “Retrodag”?
    http://www.members.aol.com/bmboardsports/blow/retro_day.htm

  • saratoga

    Medlem
    1 april, 2008 vid 11:11

    @SafeSurfer 455329 wrote:

    PLAYBOY club någon som vill köpa, den suger att segla på.

    Sjukt snygg!
    Vad vill du ha för den?

  • drakglenn

    Medlem
    1 april, 2008 vid 11:28

    Lånade länge olika brädor men första egna bräda var den här välkända plastdräparen:wink:

    TIGA 260

    /Glenn

  • stefan_gbg

    Medlem
    1 april, 2008 vid 13:46

    Inledde karriären med en Dufour Wing, något mindre än en flytbrygga men lika tung. Ett 6.3 m2 segel som såg ut som en stor bärkasse.
    När denna koloss byttes bar det av till V-berg för vågsegling med en Tiga Swift (3,30 m) med 5,5 m2 segel med 2 genomgående lattor.

  • oldschool

    Medlem
    1 april, 2008 vid 20:33

    @Tim.Eriksson 455362 wrote:

    Aw… Min mor och far talar fortfarande om den bräda som gud själv kom med den. Första riktigt bra brädan som de hade seglat på. En gul en var det.
    Kanske därför att de har gjort en ny sunset slalom iår? Bra rykte verkar den ha…

    Aja, min första bräda som jag ägde var en fanativ bee..: Men är uppskolad på windsurfers, Tornado samt mistral energy.

    Din mor och far..!!!?? Äh dra åt hel……! Jag menar…hur gammal är jag???? Har jag gått å blivit gubbe??? 🙂

  • reservdelsmannen

    Medlem
    1 april, 2008 vid 20:48

    En Mistral Com. Inköpt på Intersport i Sölvesborg. Sen började jag bygga brädor. Kopierade bla en tiga Gun vintern 85/86 som jag fortfarande har kört frekvent i TT.

  • rrdrider

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:09

    Hade helt glömt av att Intersport Sölvesborg var en riktig vindsurfingbutik…

    However, började på en Bic 250 Star, avancerade vidare till en HiFly 295, med twinsers och swallowtail!
    Kompletterade med en vågbräda, Surfpartner SKY.
    Snart dags för en Surfpartner tråd?

  • reservdelsmannen

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:15
    RRDrider;455634 wrote:
    Hade helt glömt av att Intersport Sölvesborg var en riktig vindsurfingbutik…

    Det är synd att kalla den för vindsurfinbutik. Hursomhelst, Pelle Frankenius som jobbade där då (1980) tog hem några brädor och fick mig att börja

  • irieman

    Medlem
    2 april, 2008 vid 12:02

    Nå’n som kommer ihåg vindsurfingshopen som fanns i en industrilokal i Hammarbyhamnen, Bunks nå’nting? Jag var där typ 96-97, dom höll på att stänga ner verksamheten för att dra till Australien har jag för mig. Dom sålde bl a F2.

    Vilka var det som drev den?

    Irie Man

  • nomad

    Medlem
    2 april, 2008 vid 12:13

    …Du menar Top 12, eller T12 i Hammarbyhamnen..? Dom var ju grymma, fanns där runt 92-93 oxå.. Sålde även beggat..minns hur vi dregglade över Bringdahls gamla avdankade femhalva..:grin: Jag köpte en Vinta twoseventy som var helt värdelös även då:grin: Tycker jag känner igen en av säljarna på Skidsport, han måste varit med på den svängen..?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första brädan man ägde…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.