Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första brädan man ägde…

  • Knatte

    Gäst
    31 mars, 2008 vid 19:29

    En italiensk skönhet “Freyrie” med ett snyggt trekants NP-segel till..:cool2: Byttes snabbt ut mot en F2 Strato -83:smirk:

    Finns en gammal god tråd om vilka brädor har haft här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=28389&highlight=strato

  • _frippe_

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 19:40

    Jag började på en 360 cm lång koloss med träcenterbord inkl blått trekantssegel, kommer inte ihåg märket. Efter något år köpte jag sedan min första “riktiga” bräda, en Danamic 295 inkl ett NPU Action Wing 6.0. Det var tider det 😀

  • lex-luthor

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 19:40

    F2 Discovery 2006….:grin:

  • swe-496

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 20:19

    @Walle_gbg 455353 wrote:

    Dufour Wing (vägde drygt 20 kg), sedan tog man det radikala steget ner till Surfpartner 347, varefter ett lika radikalt steg togs när man skaffade en Tiga 260.
    Är man avundsjuk på grabbarna och tjejerna som får lära sig på vettiga prylar eller!?!

    Hahaha..Surfpartner 347 var min 3:de bräda i ordningen har jag för mig.
    Första brädan var en bräda jag inte kommer ihåg namnet på. Tung som sjutton var den iaf. Men den kostade bara 1700:- inkl 2 segel, 2 bommar, 2 master, våtdräkt, skor och remmar för att spänna fast den på takräcket. lycklig som bara den när man var 12 år gammal. Andra brädan var en Järvinen 390. Började vindsurfa 1984. Reggad här för nästan exakt 8 år sen..

  • spray

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 20:35

    Back in the days ägde man ju en nostalgisk JP X-cite ride ES anno 2007… Jeeez vilken bräda det var!

  • filipl

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 20:42

    @Walle_gbg 455353 wrote:

    Dufour Wing (vägde drygt 20 kg), sedan tog man det radikala steget ner till Surfpartner 347, varefter ett lika radikalt steg togs när man skaffade en Tiga 260.
    Är man avundsjuk på grabbarna och tjejerna som får lära sig på vettiga prylar eller!?!

    Jag brukar försöka intala mig att vi som har lärt oss den hårda vägen på något sätt… som jag inte riktigt kan sätta fingret på…?…har fått en bättre utbildning än de som har lärt sig på nya lätta grejer. Dessa senare måste alltså sakna något i sin seglingsförmåga…som jag inte riktigt kan sätta fingret på…:)

  • rasmus_w

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 22:22

    Bic Jazz -88. Några månader senare en Bic Calypso. Ytterligare ett par månader senare blev det en Electric rock, som jag sen hade i en massa år. Tror det var Oåxen som sålde alla brädorna till mig. Det var så enkelt på den tiden, allt mellan 6.6 och 3.5 på samma bräda.

  • aronh

    Medlem
    1 april, 2008 vid 00:06

    F2 Ride 116 liter från 2001 som jag seglade på en sten efter ca. en månad och knäckte rakt av. Det var tungt.

  • nachoman

    Medlem
    1 april, 2008 vid 06:43

    REIX 360 anno 1980 (Tidig epoxibräda, tålde vintern i 25 år)
    Surfpartner RAY ca 1987
    Sen tokbytte jag till Tiga Slalom 260 vilket för övrigt var en riktigt skön bräda i hårdvind.

  • hakuna

    Medlem
    1 april, 2008 vid 06:57

    California, 23 kg, 340 cm (?) med ett trekants lakan på 6 kvm.
    Fö var en sådan tiga på bilden ovan min tredje bräda. Hade en Tiga Gun imellan.

  • jester

    Medlem
    1 april, 2008 vid 07:05
    surfan;455365 wrote:
    Ja vill minnas att det va en Rocker 380 från 1980 med röda fotstroppar

    Jag med! Och ett Gaastra 6.3

  • mexi_

    Medlem
    1 april, 2008 vid 07:29

    Bic show, en riktig racer som var 3 meter och hade 210 liter….och plats för 4 fenor….

  • rooster

    Medlem
    1 april, 2008 vid 07:35

    SurfPartner Mark II, pråm som köpts på Gotthards båttillbehör. NP segel och bom som veks ner på masten. Usch, sa killen på Surfers när han hörde om vilken bräda jag hade

  • irieman

    Medlem
    1 april, 2008 vid 07:39

    Började inte surfa förrns -96, köpte en beggad Bic Astro Rock och ett 5.9 NPU segel på Skidsport. Har både seglet och brädan kvar.

    Irie Man

  • fnassel

    Medlem
    1 april, 2008 vid 08:13

    Jag började min karriär på en Windsurfer original 1977 men den var i ärlighetens namn inte min, bara lånad.
    Min första bräda var en Rundbottnad Speedy Muräna!! runt -80 tror jag! där efter byggde jag en exakt?! kopia av Pascal Makas vardsrekordbräda (27 knop) (I alla fall outlinen) jag hade aldrig sett dessa brädor i verkligheten så jag viste inte hur tjocka de var och min blev 15 cm!!! och var gul, därav namnet Limpan, världsberömd i hela Västerås!!! Årtal kommer jag inte ihåg men det var tidigt -80 tal.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första brädan man ägde…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.