Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fotstroppar – inte helt ofarliga!

  • robin

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 14:37

    Doc, vilka stroppar kör du då? Jag har också jäkligt stora fötter.

  • skywalker

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 14:41
    Herr Pelegrin;696367 wrote:
    Rabbit – Det går att köpa 4 Contour från Surfspot utan problem.

    Skywalker – Och jag som trodde att just det meningsfulla med en tråd var själva diskussionen och i den inkluderat de olika uppfattningarna vi uppenbarligen har. Min erfarenhet av Contour är ny och begränsad till ett par åk. Därför kunde det vara intressant mer fler inlägg. Meningen är inte att komma fram till någon sanning utan att genom ordväxlingen i sig ändå kunna ge en god bild av, som i det här fallet, helt olika uppfattningar. Annars kan man ju bara skippa den här tråden och läsa någon annan, där alla tycker lika?

    Helt klart är det meningen att diskutera. Inte det jag poängterar.
    Jag menade mest att du referar till vad andra skrivit i andra forum. Det är ju inte vad du tycker?! Fick bara uppfattningen att du skulle förstärka din åsikt mer bara.

  • ola-h

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 15:08

    Hehe. Het fråga det här. Men för att elda på lite…. Enligt den internationella fotstroppsforumdiskussionsdatabasen så refererar inlägget från Boards till den generationen* av Starboardstroppar 2006-2010 (samma princip som Dakine Proform). 2011 och framåt är en helt ny konstruktion (samma style som DaKine Primo)

    *(eg, generationerna – samma princip men olika utförande)

  • doc

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 18:47

    Robin – jag kör Moo Customs stroppar. Har inte en aning om vem som tillverkar dem. Dubbla skruvar, lättjusterade, bekväma men jag fastnar inte. Gott om plats även för 6mm-skor. Like.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 18:57

    Skywalker – Du har naturligtvis avslöjat mig. Självklart ville jag förstärka min egen åsikt. Möjligen en mänsklig brist. Hursomhelst så är bakgrunden att jag engagerade mig lite extra att jag var rätt förbannad på Drakestropparna som förorsakade min fotskada. Genom åren har det kanske blivit några timmar på vattnet och jag har inte drabbats av dylikt tidigare. Jag bytte till Contour och kunde köra rätt hårt i chopp trots skadan och uppfattade som sagt dessa som mycket sköna. Då kan det kännas rätt nice med ett inlägg som motsvarar ens egen uppfattning.

    Ola H – Jag vet inte årsmodell på stropparna – köpte brädan av Nikolaj Kruppa som faktiskt frågade om jag ville ha andra stroppar eftersom han inte var riktigt nöjd med Drakevarianten själv.

  • doc

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 21:40

    För övrigt kan jag rekommendera vinklade breda framstroppar av kitemodell ifall man har skador i foten. Fördelar belastningen bättre och mindre risk att fastna. Witchcraft levereras väl standard med stroppar av sådan modell vill jag minnas.

  • tws

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 10:59

    Dakine Core Contour er fleksible og må IKKE brukes til freestyle og wave der du trenger presis kontorl. Bruk originalstroppene til JP, Tabou etc.

  • planing

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 17:46

    Jag upplever att Drake-stroppar (2009:or var det kanske) har sugit fast fötterna på ett lurigt sätt. Upplever inte samma med mina nuvarande Dakine-stroppar.

  • marden

    Medlem
    10 september, 2012 vid 15:38

    har ett par dakine stroppar på ena slalombrädan och dom blir jag inte vän med .
    får jag köpa dina drakestroppar herr p ?
    eller andra orginal stroppar sökes…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 september, 2012 vid 19:48

    Mården – Det går bra! Jag tror jag har ditt nummer och messar Dig.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fotstroppar – inte helt ofarliga!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.