Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt!!!!=Verkar numera helt OMÖJLIGT!!!!

  • Frakt!!!!=Verkar numera helt OMÖJLIGT!!!!

    Publicerad av raf_gert på 21 april, 2005 vid 17:07

    Helt! Otroligt….Både jag och min köpare har i några dagar försökt att hitta något sätt!!!BUSSGODS säger då sådär ca 100% av alla man snackar med osv…Visst !!Även i tele sa de att med de måtten 265cm 20kg så skulle det kosta 375:- Från Jkping till sthlm…Packade en halv dag tejp kartonger osv…Väl där-Nä! såna stora paket tar vi inte!!!!Nu har jag F ringt runt till allt som finns…Någon som vet?????

    sunil svarade 19 år sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jakob_s

    Medlem
    21 april, 2005 vid 18:12

    Bussgods tar VS brädor om man bor i södra sverige (och kan då levererar till hela landet.)
    Över allt Annars befattar sig bussgods inte med prylar längre än 2m (tror jag)

    Posten tar inte..

    Alternativ är SJ (hel kontainer 20 000)
    DHL (ena part måste vara ett företag. pris ?)

    Ringde själv runt som en Galning när jag köpte begat för en par månader sen..
    Fick då “Nej” från bussgods här i Umeå. men “Ja” i Malmö

  • safesurfer

    Medlem
    21 april, 2005 vid 18:24

    Jag lyckades bed konststycket att åka från skellefteå med tåg till ÅSA med en shark291 samt mast bom segel ja allt som man behöver för 100kr(bräda bom mast segel ett kolli+hockytrunk ett kolli). Var lite knepigt att komma på GL-pendeltåget med fick till sist gå ombord, på bussen var de inga problem. Tror inte det skulle lyckas idag.

  • endy

    Medlem
    21 april, 2005 vid 19:16

    Kolla med posten! Faktiskt, skickade bräda för ett tag sen , var inte så farligt dyrt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 april, 2005 vid 19:24

    DHL tar visst brädor har skickat privat med dom.
    Du måste skriva ömtåligt på paketet så hamnar brädan i en skyddad stålbur.
    Det kostade 450kr då körde dom den ända fram till dörren
    till han som köpte brädan
    Kenneth

  • spook

    Medlem
    22 april, 2005 vid 05:21

    Jag skickade en bräda från JKPG till GBG i sommras för ca180 kr.
    Skickades från resecentrum i JKPG (stationen).
    De knorrade lite när jag kom ner med den men sen skickade de den ändå och den kom fram välbehållen.

  • borje

    Medlem
    22 april, 2005 vid 06:06

    Jag provade med Posten , Bussgods, DHL, SJ och ingen av dem villa skicka min bräda. Jetpak kunde köra den men de ville ha 2500 plus moms.
    Så jag fick möta köparen halvvägs.

  • highflyer

    Medlem
    22 april, 2005 vid 06:33

    Jag har skickat på posten. ca 250 – 300 kr kostade det.
    be att få kolla på deras regler över hur saker skall frakteras. den går som skrymmande för att den är över 2 m men det står klart och tydligt att de tar enot den.
    tror att lista finns på posten.se

  • borje

    Medlem
    22 april, 2005 vid 06:51

    När jag skulle skicka med posten så ringde jag kundtjänst och de sa att det skulle gå men när jag dök upp på posten med brädan sa de att den var för lång.
    De sa att de inte skickar längre än 1,5 m, en av anledningarna var att de fått in så många skadeanmälningar när folk skickar skidor till fjällen.

  • calle_b

    Medlem
    22 april, 2005 vid 07:08

    Ja, inte är det lätt iaf smile.gif Det enda som funkade när jag skulle skicka bräda söderut var via företag. Jag hade sån tur att jag jobbat i surfbutik och då ställde dom upp på att skicka den.Jag betalade en slant, tror det var 250 spänn eller något sånt..

    Annars är det skit o elände faktiskt.

  • apelbapel

    Medlem
    22 april, 2005 vid 07:38

    Följt tråden, och andra tidigare i samma ämne, och satt och funderade lite,
    Kunde det inte finnas en “frakt” -avdelning på konfen, där folk kan fråga om ngn ska köra dit eller dit, och andra kan lägga in att dom är på väg nånstans och kan tänka sig ta med grejer.
    Med schysta “bensin” pengar som ersättning kanske man kan hjälpa varann, och slippa hutlösa fraktkostn. och evt skadade prylar.

    Många kör ju fram och tillbaks över landet i jobb eller surfresor.

    Bara en tanke?

  • imported_borje

    Medlem
    22 april, 2005 vid 08:09

    Posten ska köra stora saker nu med. De har inte gjort det innan.

  • sunil

    Medlem
    22 april, 2005 vid 18:21

    Svar till:


    Följt tråden, och andra tidigare i samma ämne, och satt och funderade lite,
    Kunde det inte finnas en “frakt” -avdelning på konfen, där folk kan fråga om ngn ska köra dit eller dit, och andra kan lägga in att dom är på väg nånstans och kan tänka sig ta med grejer.
    Med schysta “bensin” pengar som ersättning kanske man kan hjälpa varann, och slippa hutlösa fraktkostn. och evt skadade prylar.

    Många kör ju fram och tillbaks över landet i jobb eller surfresor.

    Bara en tanke?

    [/ QUOTE ]

    mmm ingen dålig tanke heller den ska du ha minst en varm 4.1 dag för…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakt!!!!=Verkar numera helt OMÖJLIGT!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.