Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag sthlm

  • stenevinge

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:02

    Var på Närlunda från 05:30 till 09:00, riggade upp 7,7 med resultat icke planing och raseriutbrott!
    Är på väg ut till landet( adelsö ) där är det skapligt vid västligt!
    Får se hur det ser ut när jag kommer dit!

  • malteaserr

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:25
    Stenevinge;670819 wrote:
    Var på Närlunda från 05:30 till 09:00, riggade upp 7,7 med resultat icke planing och raseriutbrott!
    Är på väg ut till landet( adelsö ) där är det skapligt vid västligt!
    Får se hur det ser ut när jag kommer dit!

    Adelsö oj långt. Hoppas du får surf idag :tongue:

  • stenevinge

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:29

    Såg någon vid närlunda nu!

  • cedvar

    Medlem
    23 september, 2011 vid 11:06

    Närlunda fungerar med 6.0 o 100 liter.
    mvh Christer

  • nachoman

    Medlem
    23 september, 2011 vid 13:45

    Tänkte Torö men blev inomskärssurf vid Karlsudd. Vi körde ca 5.5m2 med fint tryck. Soligt och fint.

  • maca

    Medlem
    23 september, 2011 vid 13:50

    Kan inte släppa undran hur Torö var i morse?
    Satt själv tokfast i “måsten” i morse, annars hade jag åkt.
    Några kom sent igår em/kväll och bör ha stannat kvar till morgonen – hur var det?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 september, 2011 vid 17:02

    Vet ej hur Torö var men kollade Viva ett par gånger under dagen för Landsort det bör dragit på över 10. Körde inomskärs sädra skärgården. Det var byigt och svårseglat med rejäl sjögång varvat med vanliga chop. Vinden toppade lätt över 10 men dök säkert mot 5 mellan byarna. Vågorna gjorde det svårt att trycka på och jag riktigt trött i benen, trots att jag bara var ute ett par timmar. I morgon blir det ostligt 7-10 och då kanske man kan hoppas på plattare vatten.

  • twister

    Medlem
    23 september, 2011 vid 18:53

    Blev en tur till farstanäs efter 13 fick guppa ut en bit men sen var det fullt drag i 7.2 ett tag lite fel riktning men sol och vind nice.:smile:

  • stoorfaen

    Medlem
    24 september, 2011 vid 06:36

    jag körde torö från 08 igår. Det låg runt 10m/s när vi kom och rak V. Titt som tätt kom riktigt fina set rullandes och jag hade barnsligt kul. Efter ett par timmar (?) dök ett annat segel upp men sakta och säkert lugnade sig vinden (eller kanske vred den en aning) och närmare 12 så packade vi ihop.

    En tidig morgonsol på torö ger en så jäkla go känsla i kroppen. Satt och njöt i bilköerna på vägen hem! 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    24 september, 2011 vid 21:36

    Rasta bjöd på mer vind än väntat på fredagen körde 5.3 och vågis med bra tryck vid 3 -tiden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.