• dr-masse

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 08:40

    Jag har bara kört två gånger på min Fanatic Twin 93 och saknar ännu en dag i riktiga vågor.

    Men – mitt första intryck är i stort sett detsamma som för min RRD Twin 90 – en stor twin är verkligen något för oss som söker en större vågis för sväng och vågsegling i lättare vindar. Det är helt sjukt vad bra en stor twin kan svänga, det tycker jag fortfarande.

    Vet de som tycker att jag valt en för “stor” twin (90 liter), men jag är helt med Dude här, jag får möjlighet att köra 5.3 / 4.7 även i lite mer av/på förhållanden och lättare vindar, vilket jag använt mig mycket av på framförallt Torö och Gotland.

    En annan sak som jag har någon slags superamatörkänsla av är att både RRD Twin 90 och Fanatic Twin 93 skulle fungera rätt bra som singelfena för plattare vatten eller lite mer “hoppa och bränna” segling… Alltså, inte lika bra som en FSW, men helt OK. Och det skulle ju öppna dörren för en, i mina ögon, klart intressant allround-planka runt 90 liter – singel som OK plattvattensåk, twin som vågridningsmaskin…

  • ola-h

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 16:20
    Svenne;615149 wrote:
    Jag skriver om lite åt dig:

    Hur långt från railen sitter de främre fenorna?

    Ola, hur nära railen hade du tänkt dig för framfenorna?

    På en thruster tror jag det är mest relevant att mäta från railen (egentligen borde det vara det även på en twin). Jag tänkte i det här fallet sätta framfenornas bakkant ca 5cm från railen och cetrem på framfenboxarna i höjd med främre skruven till bakstroppen.

  • trimmarn

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 08:27

    Hur går det med brädan?

  • ola-h

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 09:56

    Det ligger två andra på kö före, men sedan får Svenne ta tag i denna. Jag är rätt nyfiken själv, faktiskt.

  • per_m

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 05:53

    ingen vind då ger man sig in i FSW råden igen, Ola har du kollat in Patrik boards deras trifin med just en trailer fin (eller vad ni kallar det) har blivit mycket uppskattad! Några kommentarer…..

    http://www.continentseven.com/2010/06/24/dany-bruch-rocks-tenerife/

    Lite skön insperation i…
    /P

  • surfslusken

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 15:27

    :)…mmm…*wank…wank*…..ahhh..

  • trimmarn

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 15:33

    Vilken teaser. Vänd på den så vi får se alla fenor.

  • surfslusken

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 15:52
    trimmarn;619120 wrote:
    Vilken teaser. Vänd på den så vi får se alla fenor.

    Känner precis samma som du. Men de e den enda bilden ja själv fått, brädan landar i dagarna har ja lovats. Om allt e i ordning ska de sitta runt en så där en 4 boxar undertill iaf. Men quad fen-setet får ja visst vänta på ett tag till eftersom MFC tydligen har “smärre störningar” i europa distributionen (distributören konkat=lagret i tyskland låst o ska flyttas till spanien så fort dom får loss lagret från KK förvaltaren) så de blir twin åka till o börja me. Men Flikkorna ja testkört funkade utmärkt även me en så oldschool bestyckning som twin ju numera klassas som, så de duger gott en stund!

  • svenne

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 21:51

    Ser bra ut Slusk!

  • dude

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 18:01

    Nu har ni ju en perfekt bräda att experimentera på och ha som jämförelseobjekt med Goya One 85 som Kulingvarning säljer. Det är ju bara att sätta dit två och sen sitter det redan i en US emellan som jag antar man kan köra för trailerfenan!

    Perfekt tillfälle att ta en avbild à la Ola H’s bottenkurvor också!

  • surfslusken

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 18:37
    Svenne;619196 wrote:
    Ser bra ut Slusk!

    Tack! Min nya blåa bräda ser inte så dum ut den heller va?

  • svenne

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 19:56
    surfslusken;619470 wrote:
    Tack! Min nya blåa bräda ser inte så dum ut den heller va?

    Nej, tyvärr.

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.