Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fullt tryck i Varamon idag!

  • Fullt tryck i Varamon idag!

    Publicerad av joachim_larsson på 14 oktober, 2008 vid 15:19

    Man blir så lyckling kom just hem från fullt tryck Simmer ICON 6:2,lite bräda och vågorna i Varamon…..

    Solen skiner och vinden blåser……

    Nu är man helt lung igen…

    //Joachim

    oaxen svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 15:35

    Kona minitanker typ?

  • kronaldo

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 15:37

    Samma sak i linköping idag!

    Körde ut till Roxen med brorsan och möttes av en sjö full med gäss. Två seglare var redan på plats och ute på vattnet med fullt ös. Jag riggar 5.7 och brorsan riggar 5.5 —> brutalt överriggad till en början men jag var dock ej säker på hur länge vinden skulle hålla i sig så körde på. En annan seglare sticker ut med 4.8 och har stundtals riktigt bra drag.

    Vinden minskade en aning och gick fram och tillbaka mellan överriggad till lagom i ca 3h. Dagen bjöd på riktigt fin surf under blå himmel och stark sol. Samt en riktigt fin vinkel mot vågorna på vägen in mot land. Detta gav lite “vågridning” ut och riktigt sköna hopp på vägen in. Perfekt. Underbart! Nu ser jag fram emot Söndag då det verkar gå av igen.

  • surfsession

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 17:14

    Sunket, Hjälmaren. Lunchsurf med 4.7 och full power!:)

  • oaxen

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:31

    Återigen får jag vatten på min kvarn: I Varamon får man alltid köra MINST en segelstorlek större än på Roxen. ALLTID! : )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fullt tryck i Varamon idag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.