Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fysik för windsurfing

  • rasmus_w

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 16:59

    Sist jag seglade apel var typ sommaren 2000 men då körde jag 3.5 jo. Inga speciella tips. Antingen har du vad som krävs och då kommer du segla eller så har du inte och då kommer du mest ligga utanför norra udden och hosta saltvatten genom näsan. Jag körde hosta saltvatten-varianten.

  • jonteasu

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:07

    @Rasmus_W 382314 wrote:

    Sist jag seglade apel var typ sommaren 2000 men då körde jag 3.5 jo. Inga speciella tips. Antingen har du vad som krävs och då kommer du segla eller så har du inte och då kommer du mest ligga utanför norra udden och hosta saltvatten genom näsan. Jag körde hosta saltvatten-varianten.

    Är killen seriös???

  • johnjrambo

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:10

    oj, 3.5??! Rasmus du e helt spritt språngande galen!
    Det var roligt att höra att de är fler som kör hosta saltvatten-varianten.
    Det brukar jag göra på dem flästa ställena jag seglar, oavsett vind..

    Hur vet man om man har vad som krävs då??? nu blev jag lite förvirrad.
    På dig låter det lite som de är rätt tufft där i viken, o du skrev ju att man borde träna fysiska övningar för o klara en 3.7 dag i apelviken med “pungdrag”, om jag läser mellan raderna känndes det som att du själv tränar på gym..men du kör ändå saltvatten-varianten utanför norra udden.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:19

    Hur man vet att man har vad som krävs? Det är väl bara att testa.

    Jo jag tränar på gym, igår tog jag äntligen 90 pannor i knäböj så visst börjar jag väl bli hyfsat i form men jag började med det typ 2004 därför att jag köpte ett formulasegel och genast fick ont som fan i armbågarna av pumpandet.

    Sommaren 2000 hade jag typisk kontorsråttefysik, dvs gubbmage, noll muskler och noll och ingen kondition. Jag var i apel en vecka men pallade typ två timmar på hela tiden.

  • johnjrambo

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:29

    Men om jag inte vågar testa, för jag vet verkligen inte om jag har vad som krävs, o den risken vet jag inte om jag vill ta..hosta salvatten varianten är inte rolig, jag tycker det känns obehagligt i näsan.

    kan ingen hjälpa mig?
    Rasmus, du värkar vara rätt erfaren vad det gäller det mästa så något lite mer konkret tips måste du ändå kunna ge mig?

  • dr-masse

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:38

    Den här tråden är fortfarande jätterolig! Rasmus, du skojar väl ändå lite när du ber någon förklara det roliga? Väl?

  • rasmus_w

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:46

    @dr Masse 382323 wrote:

    Den här tråden är fortfarande jätterolig! Rasmus, du skojar väl ändå lite när du ber någon förklara det roliga? Väl?

    Nej, jag har inte det minsta koll. Jag tyckte bara att jag svarade på frågan: Ger vindsurfing träningseffekt och vad för slags träning. Det räcker med att ta en titt på hur en genomsnittlig vindsurfare ser ut och jämföra med typ en genomsnittlig medlem i t.ex. en datorklubb för att få ledtrådar till svaret.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:47

    @jOHNjRAMBO 382320 wrote:

    Men om jag inte vågar testa, för jag vet verkligen inte om jag har vad som krävs, o den risken vet jag inte om jag vill ta..hosta salvatten varianten är inte rolig, jag tycker det känns obehagligt i näsan.

    kan ingen hjälpa mig?
    Rasmus, du värkar vara rätt erfaren vad det gäller det mästa så något lite mer konkret tips måste du ändå kunna ge mig?

    No pain no gain.

  • johnjrambo

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:54

    Haha Rasmus, du kan ta mig fan få vilken rengnig dag som hällst att bli rolig.

    Surfs up dude!

  • svenne

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:55
    dr Masse;382323 wrote:
    Den här tråden är fortfarande jätterolig! Rasmus, du skojar väl ändå lite när du ber någon förklara det roliga? Väl?

    Moderator-Masse, I vote this for a sticky!

  • dr-masse

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:59

    Det är nära nu. Men sköra blommor plockas försiktigt, så jag låter den leva lite till.

    Sitter här framför datorn och kan konstatera, trots att jag seglat en hel del rakt fram i mina dagar, att jag uppenbarligen tillhör datorklubben. Ännu en jobbig, men hanterbar, insikt.

  • oaxen

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 18:05

    Såna här trådar borde förses med någon slags varning! Jag kADGHaooxh har fortfarande svåra skrattkonvulsioner.

    Tack Rasmus!

    Tack Rambo!

    Tack doktorn!

  • rasmus_w

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 18:05

    @dr Masse 382331 wrote:

    Sitter här framför datorn och kan konstatera, trots att jag seglat en hel del rakt fram i mina dagar, att jag uppenbarligen tillhör datorklubben. Ännu en jobbig, men hanterbar, insikt.

    Jag tror dig faktiskt inte. Däremot har jag fattat varför alla vindsurfare tror att man inte behöver vara stark för att vindsurfa och att allt bara är teknik men det är en annan sak. Just för att jag trodde det själv fram till min comeback som surfare 2003.

  • hakman

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 18:07

    Hehe, undrar vart denna diskussionen kommer att leda… Rambo is the män for sure!

  • stewen

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 18:12

    hahahahahaha!:laugh:

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fysik för windsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.