Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra GTX/GTR

  • linsurfer

    Medlem
    9 februari, 2000 vid 19:52

    Fixa ihop nåt så tar jag med mitt nya North Transam 9.0 som kommer i april. Jag vet att skrev väldigt positivt om Naish men totalpriset jag fick av wallen var svårslaget. Kanske får bli ett Naish Stealth 10.5 till sommaren, vem vet?

  • paddy

    Medlem
    9 februari, 2000 vid 20:10

    SWM ställer helt klart upp på en sån test.
    EZZY, GAASTRA och NAISH…

    Mvh

    Patrick

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2000 vid 21:00

    Kul
    Men det här är definitivt inte gjort i en handvändning, men håll med om att det skulle vara på tiden. Man bör nog börja i verkligt liten skala fast också lägga till en helt ny mätmetod som kompletterar det som olika surfare bedömer. Acceleration, kontrollerbarhet, hastighet, osv går faktiskt också att mäta/studera på ett helt nytt sätt.

    Man har ju givetvis inte resurser som vissa att dra till Dahab i veckor och testa eller låta mängder av olika surfare testa. Men ju fler som deltar desto bättre.

    Ibland så är testarna i tex “två tidningar” överens och då är det lätt att köpa, MPR, Supersonic, IQ, Flow, Nalu,,, men ibland är de inte alls överens. Så nått klickar uppenbarligen totalt i dessa tester, så det finns en öppning.

    Men gör man tester även i liten skala så måste det ju vara klart seriöst för man kommer ju faktiskt att rangordna produkter direkt eller indirekt och fundera över genomslaget, det kan bli grymt.

    Tar man för olika segel tex hastighet + videofilm av seglen under segling + en rad olika bedömningar i parallella tester, så är det givetvis bra mycket bättre än att ett antal personer tycker till, speciellt om just dom segel dom själva har köpt, och tänk vilka vilda protester det skulle bli, bara dom är värda hela testen.
    Camberfria ca. 9.0 freeride/race är klart grymma segel så det är möjligtvis där man ska börja.

    Ett trix är som sagt att plocka fram helt nya mätmetoder, speciellt för brädor. Ett mindre seriöst inlägg om detta kommer snart på konf. (men läs mellan raderna för de tekniska prylarna finns faktiskt redan tack vare en osannolik sponsor).

    Som sagt det här är lite mer än vilda ideer i mörkret.
    Jag återkommer när jag vet lite mer om man ska ta hastigheten på surfaren med laser eller video.
    Mvh//B

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 07:42

    Ibland undrar jag om Gaastra drabbats extra hårt av World Wide Wait…

    Citat från deras sajt:

    New Gaastra 2000 web site online 15th February.

    Are you ready?

    – Yes, I AM READY! I’ve been fookin’ waitin for two years!

    Jo, jag vet – jag skjuter på öppet mål. Plockar fallfrukt. Snor bilar med öppna dörrar och motorn igång. Seglar om folk som drar rigg. Röstar på låtar som redan vunnit. Men JAG KUNDE INTE HÅLLA MIG. Sorry.

    Surfa På!

    (Vem vet, kanske kommer Gaastra-sajten igång så småning om så kan vi surfa på den oxå. Förmodligen 30 sekunder efter detta inlägg…)

  • dala

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 11:54

    Nytt citat från deras site:

    >>> New Gaastra 2000 web site
    It’s nearly ready – apologies but now 19th February

    Undrar om det är samma sak med leveranstider på nya segel ?

  • linsurfer

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 19:58

    En kille frågade om dessa på rec.windsurfing. Phil Mc Gain svarade. Lite coolt är det iallafall. Ungefär som när Barry Spanier svarade en rysk kille på ryska på neilprydemauis forum.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra GTX/GTR

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.