Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Vapor -11, rigghjälp…

  • mick

    Medlem
    16 april, 2012 vid 18:01

    Håller med Mahi, det är grymt bra att kunna justera nedhalet när man är ute på vattnet, speciellt i början innan man fått till finliret. Dessa förlängare behöver lite kärlek för att hålla/funka men det är det väl värt.

    Du får gärna låna en av mig och testa (Jag bor också i Bromma)

  • henryk

    Medlem
    16 april, 2012 vid 19:27

    Tack för mer shopping-tips! Biltema spray e ju ett bra billigt tips! (brukar smörja rullarna på mina freeridegrejer me silicon för att det inte blir så skitigt..men pfte e säkert bättre med högt tryck på grejerna). Har gluttat på Northförlängarna oxå förstås… just att att kunna justera på vattnet e ju suveränt bra så man slipper kånka upp 9,5 an på land, man blir ju trött bara av det…
    “Dessa förlängare behöver lite kärlek” – visst det kan man ju ställa upp på !? 😉

  • martin-m-a

    Medlem
    16 april, 2012 vid 20:37

    Har en North förlängare till mitt 9,5
    Extremt smidigt att ändra nedhalet på vattnet när det mojnar eller ökar i vind !
    Som Mick säger så behöver dessa lite mera kärlek än vanliga förlängare. Han testat flera sprayer utan riktig framgång ! Får man en spray att funka bra för mekaniken så fastnar det lätt sand . Och den sprayen som inte tar åt sig skräp , då tycker jag mekaniken blir ” stel” ….. Några bra tipps på medel ?


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?b53r4v

  • kapten-k

    Medlem
    16 april, 2012 vid 21:15

    Tänk på att inte ta bort bommen innan du har poppat av alla cambersen när du riggar ner, finns risk att man knäcker ändan på nån latta.

  • vindsokaren

    Medlem
    19 april, 2012 vid 19:00

    Oj nyttig läsning detta köpte precis ett beggat vapor-08 som jag riggade idag .trodde att dom gamla riggtakterna satt i men icke.
    Fick i alla cambrarna men det var jobbigt.
    Skummade denna tråd tidigare,men nu när jag läst på kommer det nog gå bättre.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Vapor -11, rigghjälp…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.