Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gamlabrädrace!

  • the_novice

    Medlem
    14 februari, 2005 vid 21:06

    Jag vet inte, men skulle vara rätt kul!
    Går ju att boka en dag mitt i sommarn och guppa runt med centerbords brädor, givetvis helst med tidsenlig klädsel. Pris till bästa utstyrsel mm.
    Fast då tar väl knattes mössa hem segern direkt… wink.gif

  • nordgren

    Medlem
    14 februari, 2005 vid 21:18

    höhö

  • stang

    Medlem
    14 februari, 2005 vid 21:34

    Nä men som sagt det vore rätt kul! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2005 vid 22:08

    Jag seglar alltid på en gammal Vivace ifrån 94

  • rillestark

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 12:50

    Seglar själv på en AHD FreeRide 275 från 95.

    Frid.

  • styret

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 15:43

    det var nått sånt för två eller tre år sen nånstans tror jag. (fylligt svar eller vad säjer ni… wink.gif )

  • stinger

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 17:43

    Guppa o guppa, blir väl mer hårdvindsslalom för mig och min gamla Mistral Stinger från 1991. Still going strong!! Funkar finfint för mig de dagar det blåser på ute på Roxen och Vättern.

  • smurff

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 19:42

    visst finns det. Jag brukar damma av min F2 bullit, tror den är från 88/89 men jag vet inte helt säkert. Men när man har en bräda som väger 1/3 av den gamla så använder man inte gärna den gamla allt för ofta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 20:21

    I Sandviken, Gästrikland, körs det en segeltävling en gång om året med gamla Mistralpråmar och bukiga segel. De som är med var aktiva för tjugo år sedan, många var duktiga seglare. Ingen av dessa “gubbar” seglar aktivt annars.
    Fördelen är ju att det fungerar i de flesta sommarväder dvs klent med vind. Det är säkert kul för de som är med.
    Konstigt nog körs det inga race i Kungsberget vintertid där man tävlar på gamla träskidor med påskruvad stålkant och låga fästpunkter. Principen är ju i stort samma dvs tävlingsmomentet är det som borde sporra.
    Trist egentligen att inte de gamla stötarna fortfarande vindsurfar med moderna grejor. Vad gäller skidor finns det ju gott om medelålders som åker grymt bra med carvingteknik.
    /Seasurf

  • melonen

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 21:27

    haha framtill Nu så har man enbart seglat på farsans gamla party pråm från tidigt 70-tal en fin mistral =) Kommer sakna centerbordet och trekantsseglen med små plast rutor!!
    Men framförallt annat dom underbara bommarna med snörning kan det bli bättre? nostalgi… smirk.gif

  • teabag

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 21:57

    Som tepåse skall jag bara nämna att man kan ha förträffligt roligt med sin gamla pråm.
    Numera med familj och allt så finns det i princip aldrig tid att leta vind.
    Jag ha en HIFLY 365 och en AHD FD 77 men eftersom jag aldrig riktigt vet vad det är för vind så brukar jag bara ta med mitt standardsegel dvs 9,0 och den stora HiFly:en för då vet jag att jag alltid kan segla.
    Brallar det dp på när jag kommer till stranden så är det helt enkelt skitkul även fast brädan är helt hopplös att gippa med.
    Det här hände ett antal gånger i somras så inga fula ord om pråmar. Dessutom kommer ju nästa olympiska bräda vara någon sort´s mellating mellan pråm och kortbräda.
    DVS den ultimata lösningen för 90 % av alla söndagssurfare.

    Jag ställer lugnt upp i ett gamlabrädrace !!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gamlabrädrace!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.