Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går detta laga själv…

  • kailua

    Medlem
    14 juni, 2015 vid 18:28

    Det var ett bra tips! Ska jag ta till nästa gång
    Tack så mycket 😊

  • emilvikingstrand

    Medlem
    14 juni, 2015 vid 19:07

    snyggt!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 09:56

    @Kailua 733808 wrote:

    Nja. Nya linjen i nosen tycker jag var OK och det krävdes en del tejpande, pappklippande och inpassning för att få det centrerat, men just finishen behöver göras om för att få det snyggt .
    Två saker
    1 – samma sak som när man målar en vägg . Dåligt underjobb går inte att fixa med färg 😄 det syns genom… Ovan med Epoxi = dåligt underjobb rent estetisk.
    2 – ovan att jobba med sprayfärg så efter lite fippel med rinn och paniktork ( istället för att vänta och börja om med slipning) så är det lite krackelerat precis över lagningen.
    Annars så blev det OK och lacken passade perfekt . Det var ngt billigt från K-Rauta , Prof sprayburk för plast Raal 9010 matt vit.
    Sista slip med korn 320.
    Jag tänker så här – när nästa kastfall kommer , säkert på motsatt sida nosen så gör jag helheten snyggare…
    Alternativt så har jag ju en lång vinter som kommer så småningom .
    Hej!

    Få till riktigt bra lack är svårt, speciellt om det är stora ytor. För att minska risken för rinningar är det viktigt att inte ha kallt när man lackerar. Hög värme och det blir lättare apelsinskal. Men hellre det än rinningar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går detta laga själv…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.