Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Gävletrakten

Taggad: ,

  • ribe68

    Medlem
    5 juli, 2015 vid 20:39

    Serut att blåsa ostligt imorgon måndag, gladis vill köra Engeltofta på förmiddagen och jag vill köra Storsandsbadet, brädviken på eftermiddagen, vem vet kanske blir det båda. Syns på vattnet

  • ribe68

    Medlem
    11 maj, 2016 vid 07:13

    Fick en skön kvällstur nere på rullsand/brämmen i går kväll. Det var jag och sjörädningen som var ut och körde vågor, Sjörädningen låg 1km ut och kollade på när jag kitade dalälvsmyningen i solnedgången. Synd att eller skönt att vara där själv och uppleva det hela, ses på vatten/Richard

  • dendrite

    Medlem
    11 maj, 2016 vid 14:39

    Vad är det för vindar som funkar på Rullsand? Kan tänka mig att N är bra, då kan det bli en tur dit till helgen!

  • ribe68

    Medlem
    19 maj, 2016 vid 18:45

    kollar nätet sporadiskt missade att du skrivit, kul att fler vill dit, dock mycket folk i helgen som var men det funkar. Nordan är det som gäller på rullsand, på no kan man starta från brämmen som ligger vid Dalälvsmynningen, skapar vågor som är orytmiska men ganska kul att köra iallafall. Där älv och hav möts kan det bli bra höjd på dyningar/vågor som med kite är roligt att köra på. Ses på vatten

  • ribe68

    Medlem
    27 juni, 2016 vid 09:43

    Har lovat folk på stranden att höra av mig när vi åker. Vi åker snart. Hedåsbadet i eftermiddag, bästa stället på Sydväst, verkar blåsa bra

  • ribe68

    Medlem
    5 juli, 2016 vid 13:23

    Kommer lite meddelande om att det kommer att blåsa nordligt på onsdag och torsdag, Rullsand lockar. Jag och Johan rullar dit om det trycker på imorgon eftermiddag

  • ribe68

    Medlem
    26 november, 2016 vid 07:53

    Rullsand på söndag. Enligt Yr 16-17m nordan borde funka nu när snön är borta

  • azguz

    Medlem
    14 juni, 2019 vid 08:05

    Hej hej!

    Ny i Gävletrakten. Hållit på med 12:an senaste veckorna men har blåst lite för lite så bara fått den att flyga i byar. Fick en kort stund på brädan 50 m åt vardera håll innan det sluta bya. Men nu har jag ändå lite “praktisk” erfarenhet om vindstyrkorna och vad som krävs.

    Beställt en 17 m för lättvindsdagarna så jag får lite mer tid på vattnet. Försökte börja med detta 2012 faktiskt men blev snuvad på en leverans av kite + bräda så blev aldrig av så krävde tillbaka pengarna för resekassa till Zanzibar ist. Men nu har jag börjat iaf! Gick kurs och tog IKO 2012 i Sverige samt extra kurs på Zanzibar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Gävletrakten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.