Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gbg imorgon, vart?

  • Mojjet

    Gäst
    7 oktober, 2007 vid 05:10

    När jag vaknar tror jag att det blir askim eller fiskebäck, problemet kommer bara bli att vakna 🙂

  • planing

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 06:55

    Jag kör nog Björlanda vid 2-snåret.

  • pure

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 07:08

    Fiskebäck 14 o frammåt.. ser ut att börja blåsa mellan 14-17 enligt dmi. nån annan som ska dit?

  • fredrik-ygge

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 07:13

    @pure 420366 wrote:

    Fiskebäck 14 o frammåt.. ser ut att börja blåsa mellan 14-17 enligt dmi. nån annan som ska dit?

    Jag kommer att vara där

  • surfan

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 08:34

    Nej det blir TT i dag!!!

  • pennywise

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 09:47

    @Planing 420365 wrote:

    Jag kör nog Björlanda vid 2-snåret.

    sist körde jag ner vid småbåtshamnen, är detta fel? såg att det va några som körde på andra sidan berget…

  • Knatte

    Gäst
    7 oktober, 2007 vid 10:02

    @PennyWise 420381 wrote:

    sist körde jag ner vid småbåtshamnen, är detta fel? såg att det va några som körde på andra sidan berget…

    Beror väl på vad man vill göra… Vill du ha friare vind och ha större ytor att segla på, så är ju hamnen eller stora viken att föredra.
    Men i takt med att det blir kallare i vattnet eller om du vill köra freestyle i långgrunt vatten så funkar väl fågelviken bättre. Men byigare och mindre vind inne i viken.:smirk:

  • planing

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 10:18

    @PennyWise 420381 wrote:

    sist körde jag ner vid småbåtshamnen, är detta fel? såg att det va några som körde på andra sidan berget…

    Så här kör du till Fågelviken. En av många vägar…

  • safesurfer

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 20:56

    Var ju riktigt fint idag, det börja blåsa på efter 15:00, 10-12 enligt onsala mätaren och det kan nog stämma. Inga fina vågor men kuls som sjutton ändå då man inte seglat på ett tag. Borde inte speed chalenge funkat i dessa vindar, kräset folk speedare.

  • mes

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 06:54

    @SafeSurfer 420482 wrote:

    Var ju riktigt fint idag, det börja blåsa på efter 15:00, 10-12 enligt onsala mätaren och det kan nog stämma. Inga fina vågor men kuls som sjutton ändå då man inte seglat på ett tag. Borde inte speed chalenge funkat i dessa vindar, kräset folk speedare.

    Jäkligt skumt att det blåste nere i Åsa! Var i Torkelstorp mellan 14.00 och 17.00 och det var punka….skittrist…

  • hakman

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 07:04

    Fiskebäck var skitnice runt 6-7. Perfekt i shitbay med 5.3.

  • andersbq

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 10:50

    @mes 420517 wrote:

    Jäkligt skumt att det blåste nere i Åsa! Var i Torkelstorp mellan 14.00 och 17.00 och det var punka….skittrist…

    Regnet dämpade lite i TT, men sedan kom ju vinden efter 16.00.
    Åsa slapp väl regnet, så dom hade säkert 8 stadiga meter.
    Men det var väl ändå väl att speedtävlingen ställdes in. Många speedgubbar är ju inga flugviktare precis!

  • lars_k

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 10:56

    Jag var i Åsa och mätte upp 8-9 m/s igår kväll. Sen ökade det rejält när solen gick ner… Surt.

  • safesurfer

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 11:16

    Blåste runt 8m/s vid tre men vid fem tiden blåste det nog bortåt 10 om man kom ut en bit från land. Jag hade riktigt bra drag i 6,4 men seglade till omkring 17:30 och det var inget regn på hela tiden. Lars vilken tid var du där segla du något?

  • lars_k

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 11:24

    Det var för små vågor så jag höll mej på land. Såg dock att du hade bra tryck där ute. Gick en promenad ut på udden med min sambo istället. Najs solnedgång! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gbg imorgon, vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.