Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Gjuta" om fenhuvud…

  • "Gjuta" om fenhuvud…

    Publicerad av kinetic på 7 september, 2008 vid 19:52

    Nu när min gamla trimbox-bräda gett upp så har jag en fena (Lessacher B+F Rake 30 med fast trimboxhuvud) som jag vill “gjuta om ” till tuttle…Frågan är bara hur man gör så det blir bra, vill ju inte ha en fena á la ProLimit C3:grin: .
    Skulle det funka om man först “hyffsar till” fenhuvudet så det går ner i tuttleboxen, fettar in boxen i syfte att “fyllnadsmaterialet” (tänkte använda polyester+microballonger) inte skall fastna, sen så smackar man dit fenan…Frågan är bara hur man får den att sitta rakt, ja menar det kan se rakt ut men bli snett värre ändå…

    superkassen svarade 15 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Knatte

    Gäst
    7 september, 2008 vid 20:15

    @kinetic 497708 wrote:

    Nu när min gamla trimbox-bräda gett upp så har jag en fena (Lessacher B+F Rake 30 med fast trimboxhuvud) som jag vill “gjuta om ” till tuttle…Frågan är bara hur man gör så det blir bra, vill ju inte ha en fena á la ProLimit C3:grin: .
    Skulle det funka om man först “hyffsar till” fenhuvudet så det går ner i tuttleboxen, fettar in boxen i syfte att “fyllnadsmaterialet” (tänkte använda polyester+microballonger) inte skall fastna, sen så smackar man dit fenan…Frågan är bara hur man får den att sitta rakt, ja menar det kan se rakt ut men bli snett värre ändå…

    Så har jag fått en fena omgjord till Tigabox från Tuttle. Fast jag lämnade bort jobbet, Men killen gjorde precis som du säger, fast man hade nog gladpack utanför vaxen också om jag mins rätt..
    Vet faktiskt inte hur han fick allting rakt ifs..

  • rasmus_w

    Medlem
    8 september, 2008 vid 07:26

    Oåxen skrev en utmärkt “guid” i en gammal surfsport. Nån kanske kan scanna.

  • anilson

    Medlem
    8 september, 2008 vid 13:36

    @Rasmus_W 497782 wrote:

    Oåxen skrev en utmärkt “guid” i en gammal surfsport. Nån kanske kan scanna.

    Du kommer inte möjligen ihåg ungefär vilket år? så kan jag kolla i arkivet

  • speedman

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:41
  • thomme

    Medlem
    22 september, 2008 vid 18:21
  • superkassen

    Medlem
    22 september, 2008 vid 22:33

    jag har gjutit om fenor, gjorde det direkt i boxen istället för göra en form för det.
    funkade bra.
    ~Henrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Gjuta" om fenhuvud…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.