• Publicerad av markus-o på 2 juli, 2011 vid 17:04

    I brist på andra kanske det finns lite Surfzone-användare som testar Google+?
    Det är för närvarande tråkigt glest med bekanta för mig där, så lite lösdrivande surfers i feeden skulle pigga upp!

    Jag har markus{.}ottosson{alfakrull}gmail{.}com

    (Säg till om ni behöver en invite så ordnar jag det.)

    lajvarn svarade 12 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • styret

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 20:34

    vad är nu det här för storstadshittepå?

  • markus-o

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 22:46

    Bra grej tycker jag, men klent med användare…
    Har nog inte letat sig över bron än. Kommer väl med badjävlarna. Plötsligt får de ju för sig att det är dåligt väder och ska över till Kalmar. Alla. Samtidigt. Sen kommer de dragandes med massa nymodigheter. Jag vet hur det blir. Fyfaen.

  • rasmus_w

    Medlem
    3 juli, 2011 vid 03:34

    Styret: http://xkcd.com/918/ . Mer än så behöver du egentligen inte veta om G+.

    Nackdelar: Du kommer aldrig kunna övertyga mamma och pappa om att byta till G+.
    Fördelar: Du kommer aldrig kunna övertyga mamma och pappa om att byta till G+.

  • markus-o

    Medlem
    3 juli, 2011 vid 10:02

    Fördelar (relativt fb):
    – Du har mycket mer kontroll över med vem du delar din info med. Alla (offentlig), dina kontakter, en sk krets, några utvalda personer eller en person. Fb känns verkligen sjukt stelt efter lite G+-användande.
    – Du kan följa det offentliga flödet från vem som helst. (typ twitter)
    – Du kan även lägga till flöden för ett ämne (Sparks/Gnistor). Dock lite halvtaskig integration där för tillfället.
    – Huddle, iaf om du har Androidlur. Dvs riktigt smidig hantering av gruppmeddelanden mobilt.
    – Hangouts kanske, även om jag personligen inte riktigt ser storheten. Gruppvideochat alltså.

    Nackdelar:
    – Få användare så här efter en knapp vecka.
    – En bit från klart implementationsmässigt. Klar betakänsla. Inte riktigt färdigt för den teknikkonservativa massan…
    – Lite lurigt med sök efter folk tycker jag. Sökbarheten för profilen lite luddig, speciellt i default.

  • gurra1978

    Medlem
    3 juli, 2011 vid 19:14

    Jag vill ha en invite. Gillar inte det stela facebook. Verkar grymt med hur man kan dela med sin info till olika grupper på Google+.

  • webrant

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 07:57

    jag tar gärna en invite om du har över!

  • svenne

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 08:10

    Facebook suger hästballe. Allt annat är bättre.

  • nachoman

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 08:28

    G+ är ju underbart. Jag är helt ensam och slipper läsa allt fantastiskt ointressant som folk skriver på FB om hur duktigt de har tränat, sprungit och varit på fina restauranger. Alla verkar ju vara perfekta mönstermänniskor! Nä, tacka vet jag G+ där jag själv kan skriva ointressantheter ut i cyberspace och veta att ingen kommer att se det.

    G+ många fördelar. Äntligen kan man skapa “circles” och välja vilka man vill dela sin info med. Kan hända att de som ingår i cirkeln kan vara intresserade.

  • basse

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 11:58

    Låter smutt!
    Får testa när de släpper på fler användare igen, för nu är det väl stopp på ett tag vad jag förstår.

  • markus-o

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 22:18

    Mjo. De har stängt dörren. Slut på utdelandet av inbjudningar… Får återkomma.

  • lajvarn

    Medlem
    7 juli, 2011 vid 09:29

    Nu vill jag inte komma här och vara sån.. jag gillar det mesta google gjort. Har dock inte testat Google+.

    Men kan man inte även på facebook göra grupper och välja vilka som ska ta del av olika saker? Till exempel vilka som ska ta dela av en viss “statusuppdatering”?

  • rasmus_w

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 06:41

    Jovisst. Men det förutsätter att man klurar ut hur man gör. I G+ gör man det automatiskt när man lägger till folk i sina kontakter.

  • lajvarn

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 08:28

    Jo kollade in det där, va inte helt lätt att få till. Klurigare får man leta efter.

    Dock så får man ju även på FB när man lägger till nya kontakter välja in dom i grupper.

    Jag vill verkligen att Google+ ska bli något, men är tveksam om det kommer att slå.
    Va sjukt peppad inför Google Wave… så tänker inte göra om misstaget igen.

    (För övrigt, funkar inte citeringen?)

  • v-thun

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 08:50

    (citeringen funkar inte för mig heller)

  • hakuna

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 06:28

    Niclas Kårlin – ny på G+

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.